Noen som har erfaring med Lauritz.com?

Lauritz har jeg flere erfaringer med, både klokkerelatert og annet.

De er et stort, proffesionelt auksjonshus som opererer med noe så sjeldent som 14 dagers angrerett (som jeg har benyttet meg av).

Det er likevel relativt ofte fake klokker til salgs. Litt mindre alvorlig er at det ofte er flere overrestaurerte klokker (spesielt Omega). Litt franken watches må også påregnes.

Prisene er stort sett litt høye.

Husk 20% hammerslagsgebyr og 25% mva (tollvesenet overvåker lauritz).
 
Ahh, takk skal du ha.. Kjekt å vite, det er jo generelt mange falske rolex klokker som er ute å går. Så er dette noe jeg bør være obs på? Hadde ikke forventet att ett profesjonelt auksjonshus hadde lagt ut klokker uten å være sikker på att varen er ekte.

Lånekontoret har jo også mange fine klokker på auksjon, du har vel ikke noe erfaring med dette?

Mvh Joakim
 
Lauritz og stampen

Lauritz kan være helt ok å handle ifra, De mest seriøse avdelingene er vel de svenske mener jeg å huske. Jeg har handlet mye rart fra DK, S og den ene Norske på Røa, Oslo.
Den sistnevnte er vel nå lagt ned trur jeg, de hadde også en avd i Skien som også ble lagt ned etter kort tid.

Min erfaring med Lauritz er at det er mye skrot som blir solgt derfra, mye dritt rett og slett. Men det hender at det dukker opp veldig bra kjøp der også av og til.
Det virker som at de har variabler på kontrollørene sine, noen dårligere og noen verre.

Jeg for min del er kastet ut fra Lauritz og ble nektet å handle mer fra dem pga jeg kom uoverens
med dem i forbindelse med en handel. Så slettet de min profil likegodt.

Pantelåneren i Oslo (eneste i Norge) har jeg kjøpt flere ting fra, men den siste gangen jeg var der og handlet ble jeg skuffet. Den klokken jeg kjøpte var serienr på kassen og på verket slipet bort. Det fulgte også med en såkalt takst fra urmaker, som dog ikke var noe annet enn et skriv med stavefeil om hvor mye modellen kostet å kjøpe ny. Denne taksten hadde ingen som helst forbindelse med den klokken jeg kjøpte.

Jeg har skrevet om denne klokken i Omega tråden, ligger også bilder av klokken.;)
 
Takk for att du deler dine erfaringer med meg.. Du høres ut som en som vet hva han snakker om. Kansje du har ett godt tips til meg, jeg er på utkikk etter en rolex eller breitling mellom 8000 - 17000 kroner gjerne brukt har du noen gode tips?

Mvh Joakim
 
Takk for att du deler dine erfaringer med meg.. Du høres ut som en som vet hva han snakker om. Kansje du har ett godt tips til meg, jeg er på utkikk etter en rolex eller breitling mellom 8000 - 17000 kroner gjerne brukt har du noen gode tips?

Mvh Joakim

Lær deg markedet, kjenn markedet.

rolexforums, breitlingsource er to gode forum for deg å lese. =)
 
Kjøpetips

Er det ingen her inne som har noen for salg? Sett inn en WTB annonse her på forumet.

Eller sjekk på www.kaplans.se De er ihvertfall seriøse, du får returrett og verdisertifikat av godkjent takstmann. Står stadig noe der. Men Rolex er dyrt der også.

Rolex klokker finnes ikke å få kjøpt billig noen steder i verden, det er for mange om beinet rett og slett. For mange kjøpere og for få klokker.

Hadde jeg kun kjøpt Rolex klokker istedet for å kjøpe andre merker så hadde jeg bare kunnet lene meg tilbake og glise rått. Da hadde verdien på klokkesamlingen min sett ganske annerledes ut enn det den gjør nå. Men jeg er uheldigvis ikke så intr i Rolex klokker med unntak av noen få modeller.

Breitling er litt lettere å kjøpe men ikke fullt så lette å selge unna igjen.

Skal du kjøpe klokke for første gang så kan jeg anbefale deg å handle en pen Omega Seamaster til kr 7 til 10 tusen. Det er et ganske sikkert kort som er forholdsvis lett å bli kvitt igjen som innbytte eller salg.

Eller spar pengene til du har litt mere for å kjøpe en Rolex. Cash er mere gangbart enn de fleste klokker. Ihvertfall når man skal kjøpe.:D
Lykke til.