Noen som har en Pam i titan, 177?

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Hva synes folket her om titanmodellene til Panerai? Spesifikt 177? Look and feel?

Store klokker som også er tunge blir litt mye for mitt tynne håndledd (6,7"), de henger for mye på skjeve og det funker bare ikke. Men kanskje en lett Pam hadde vært tingen ;)

(Nei, jeg vet ikke om jeg skal kjøpe Panerai, men jeg er allerede lysten på noe nytt. Og forsøker i det lengste å ikke kjøpe flere Rolexer. Og IWCene jeg har lyst på er litt dyre (5001). Og jeg klarer bare ikke bestemme meg for hvilken vintage Heuer Autavia modell jeg skal velge. Og ... og ... og ... Det er en sykdom :mrgreen: Jeg er nå så desperat at jeg vurderer Panerai :D )
 
Har bara haft en Pam25a, gillade inte den låga vikten och finishen som jag tyckte blev ganska tråkig efter ett tag.
Grå/brunaktig lyster på titanet.

Vet dock att DJM hade en Pam25a som såg riktigt fin ut - den borde man ha huggit...
:(
 
Personlig liker jeg ikke titan, ikke for det det er stygt eller noe, den er bare for lett og virker..tja, rett og slett litt kjipt..
Ta heller å sjekk ut PAM 111 den er så vidt jeg husker lik PAM177 men litt tyngre :)
Jeg lover deg Anders, du kommer til å like en Panerai!!
På den siste GTGèn var det en PAM111 jeg vet ikke om du prøvde den?

PS. det finnes Paneraier i 40mm (PAM48, 49 og 119 pluss noen til)
 
Jeg har en 118 som vel var forløperen til 177, og jeg er kjempefornøyd med titanklokka. Jeg har heller ikke særlig kraftige underarmer, og misliker klokker når de blir for tunge. Jeg har ikke noen stål Panerai å sammenligne med på daglig basis, men jeg har en Seiko-monster, som jeg rett og slett ikke bruker noe særlig fordi jeg "merker" at jeg har den på armen innimellom.

Heia titan, sier nå jeg.

Men alt bør vel prøves på armen først.
 
Hm, food for thought. Dersom noen har gode kontakter for 111 eller 177, send meg en PM ...
 
Re: Min eneste PAM Luminor ,240 er titan Jeg er fornøyd med den.

,
IMG_2837.jpg
 
Takk, takk!

Masse 111 på TZ og Paneristi og :) Litt færre 177 ... Har sjekket med et par kontakter, venter fortsatt på noen svar. Tror det er titan som gjelder i så fall.
 
Anders skrev:
Hva synes folket her om titanmodellene til Panerai? Spesifikt 177? Look and feel?

PAM177 er en "helt grei" Panerai. Personlig har jeg aldri klart å venne meg til dette titan-materialet,- virker noe lett og "skjørt",- spør du meg.
Selv om den polerte 111'en lett kan få skrammer o.l. i overflaten, så ville jeg nok valgt denne.
Men for all del, en PAM er en PAM ! :D
 
Som Snogge nevner hadde jeg en 25, og den er i en annet forummedlems eie nå!

Jeg likte den svært godt, men ble aldri helt fortrolig med vekten.

Tritiumtavlen derimot... jeg må ha en godt patinert tritiumtavle igjen en gang :)

IMG_0422.jpg
 
Hadde nå enda en av de enkle historiske modellene kommet i børstet stål. Jeg vil helst ikke ha polert, synes det passer bedre med en røffere finish.