Noen med vintage Alfa kontakter

Medlem
8. juli 2011
Innlegg
666
Sted
Norge
Vurderer sterkt å anskaffe drømmebilen. Ja, jeg vet, Alfa Romeo er noe herk, men de er så nydelige!

Er det noen med gode kontakter i det store utland som kan hjelpe meg med å finne bilen jeg vil ha?

Jeg leter etter en Alfa Romeo GT junior/GTV i god original stand, eller pent restaurert, men den skal være i fargen giallo ocra (gul).
 
  • Liker
Reaksjoner: semmern
Enig med @SpaceCowboy, Dan kan italiensk og særlig Alfa og Lancia bedre enn de fleste. Dessuten har han et vanvittig stort kontaktnett, og kan skaffe det meste. Det går forresten en GTJ (ostehøvelen) på norske skilter, i gult....
 
  • Liker
Reaksjoner: Ralph
En jeg kjenner har en rød GTV, snakker om å selge også tror jeg. Feil farge da men
 
Benzina - Vintage Car Finder kan være behjelpelig her :)

Min GTV hilser!
P8027656.JPG
 
Hør med Torstein hos flattjern.com. Han er verdens hyggeligste fyr og Alfa-fantast, og har selv hentet et par GT Juniors til Norge.
Ellers kan du sjekke ut benzina.no.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rikerud og Ralph
GTV er min oppnåelige drømmeveteran også. Den er bare så ubeskrivelig vakker! Den linjen som går fra fronten, og kurver nedover etter hvert som den strekker seg bakover.... kunst!

Ligger forresten en GT Junior med 1750-motor på Finn.no nå.

https://www.finn.no/91298807
 
  • Liker
Reaksjoner: Ralph og Bilanz
Hadde en GTV 2000 71 modell, utrolig kul bil som jeg savner. Mange hevder at Alfa har/hadde dårlig kvalitet, det stemmer ikke. Alfa fra 60-70 tallet hadde ikke dårlig kvalitet teknisk sett, passer du på bilen med service er den like god slik sett som en hvilken som helst annen bil. Jeg hadde Alfaen i 4-5 år og kan ikke huske at jeg skiftet noe utenom service deler, og hadde f.eks aldri problemer med motorstopp eller lignende ute på veien selv om den ble kjørt flere tusen kilometer ute i Europa etc.

Det som virkelig tok knekken på kvalitets stempelet var jo at bilene ble laget av stål med veldig dårlig kvalitet som sammen med elendig rusbehandling førte til at bilene rustet noe jævlig. Men dette burde ikke være noe problem på en veteranbil som er restaurert og siden passet på, og det var jo på langt nær bare Alfa Romeo som rustet mye, selv om de nok var blant de verste.

Har nå en Triumph TR6 og forsøker å unngå å kjøre den i regnvær, ikke morro å kjøre i regn uansett så like greit å la være om mulig, må jo prøve å bevare bilen så godt som mulig.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: semmern og Ralph
Min far fikk tilbud om å kjøpe denne av en kollega
Vi prøvekjørte den igår... til prisen av en brukt Seamaster så er det virkelig en morsom bil. Har stått på en låve i ett år, så den trenger masse TLC.
Om den går gjennom EU kontrollen så blir det nok handel. Isåfall tror jeg nok det blir den første Alfa Spider på landsbygda der hvor min far bor
IMG_3275.JPG