Noen her med kunnskap om fliser??

Takk for utfyllende info, skal prøve med kosteskaft da det er lite golf baller i huset.

En tanke jeg har: siden dette er rett utifra trappa. Ungene løper som regel ned trappa og hopper ned på gulvet. Dette vil jo lage vibrasjoner/støt over tid. Kan dette ha forårsaket dette?
Hvis barna dine er av en størrelse som kan forårsake strukturelle endringer i et støpt betonggulv, så tror jeg du har større problemer enn noen løse fliser :D

Fra spøk til revolver, fliser skal om lagt riktig være dødt mot underlaget, så det skal ikke ha noe å si. Om du hadde hatt et dårlig dimensjonert undergulv i tre kunne du muligens fått problemer med at flisene løsnet dersom du hadde hoppet regelmessig fra trappen og ned på gulvet. Med tanke på at flisene har løsnet slik de har tyder på at det har noe med termisk ekspansjon å gjøre, og at det er beregnet for liten plass eller feil materialer for å gi gulvet plass til å ekspandere ved økende temperatur.

Er enig med Lien der, du kan dessverre ikke legge skylda på ungene dine for dette (eller forsåvidt er det kanskje lurt å gjøre det, da slutter de kanskje å hoppe fra trappa) :D

Det er som regel to vanlige årsaker her. Enten er det bygget for lavt med tanke på hva som er underlaget, eller at det ikke er ekspansjon mot vegg.

• Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo
Er enig med Lien der, du kan dessverre ikke legge skylda på ungene dine for dette (eller forsåvidt er det kanskje lurt å gjøre det, da slutter de kanskje å hoppe fra trappa) :D

Det er som regel to vanlige årsaker her. Enten er det bygget for lavt med tanke på hva som er underlaget, eller at det ikke er ekspansjon mot vegg.

Ungene skal få slippe å få skylda for dette her:)

Huset er fra 2008, og vist det manglet ekspansjon mot vegg, ville ikke dette problemet oppstått tidligere?

Oftest vil slikt som dette oppstå forholdsvis kort tid etter at det er lagt, men noen ganger kan det oppstå etter litt tids bruk. Ser du sier at du har merket at en flis har vært løs tidligere, vil tro at flere av flisene har vært mer eller mindre løse lenge. Noen ganger går det flere år før flisene løsner, og er helt løse, ofte "henger de sammen" i fugene og deler av lim under flisene, mens du hører en hul lyd når du tråkker på de. Er ikke så ofte at de reiser seg midt på gulvet, men eneste måten dette kan skje på, slik jeg ser det, er at det er bevegelse i gulvet, ellers ville bare flisene løsnet (noe som også kan skyldes bevegelse i gulvet). Jeg har vært å vurdert reklamasjonssaker som er lagt mange år bak i tid, hvor f.eks fliser har blitt lagt på tregulv, og det er avrettet altfor tynt før flislegging, og det kan fungere fint i mange år før bevegelsene til slutt gjør at flisene løsner. Jeg holder en knapp på at gulvet er avrettet for tynt før flislegging, men det blir jo bare synsing fra min side.

• Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo