Noen formeninger om Breitling Avenger II?

Medlem
12. aug. 2015
Innlegg
51
Sted
Oslo
Er på utkikk etter min første ordentlige klokke, og har sett en del på Breitling, spesielt da Avenger II. Noen som har noen erfaringer eller meninger å dele? Har lyst til å se både ris og ros om modellen/merket før jeg bestemmer meg ;) Med kontaktene til svigers så har jeg fått et fantastisk bra tilbud på akkurat den modellen :)

Dette er den aktuelle:
0N2mRz4pIS7AFjqYN68Ol5zPyl6tpqbJ90UdY1QqJac=w548-h658-no

(Må innrømme at den ser ganske mye finere ut live på hånda)

Er selvfølgelig utrolig sugen på andre forslag også! Vil helst legge meg mellom 30-40k.

Det er i hovedsak en hverdagsklokke jeg er på utkikk etter. Jeg er glad i komplikasjoner som bryter litt, som f.eks. denne som jeg virkelig liker utseendet på (En enkel quartz i samlingen til nå).

0VbuK-gQa_MaZPCy79tCKMyNN6brhlhFUaSLKSFZoA=w494-h658-no


Takker for alle svar! :) :)
 
IMAG01431_zpskfr4wpd8.jpg
IMAG0001_zpshpmzxkq4.jpg
6212d45e-7662-4d4d-a4b1-d7d6044a323d_zpsopbnedea.jpg


Hatt en Avenger II i snart 2 år, og er en modell jeg er meget fornøyd med, liker den best selv på en lær reim med foldespenne, så om du kan få en til en god pris så hadde jeg bare slått til med en gang.
 
Meget pen klokke. Hadde en eldre Chrono Avenger før og var superfornøyd med den som bruksklokke!

Nå har smaken dreid seg litt bort fra Breitling for meg, men denne er i det minste mindre "glorete" enn mange andre og en klokke jeg syns er pen! Funker også til flere anledninger!
 
Jeg føler ikke finishen på Breitlingen passer med prislappen (uten å vite hvor bra tilbud du har fått). Hvis chrono er et poeng så gå på Omega SMc300 Pro chrono
 
Jeg føler ikke finishen på Breitlingen passer med prislappen (uten å vite hvor bra tilbud du har fått). Hvis chrono er et poeng så gå på Omega SMc300 Pro chrono

Skjønner ikke hva du må ha sammenlignet finish med, for Breitling står ikke tilbake for noen andre merker når det gjelder finish.:confused:
Kvaliteten på både kasse og lenke er top notch. Spesielt lenken er noe Breitling virkelig får til.

Når det kommer til urverket kan man kanskje argumentere med at klokken er overpriset.
Her banker det et mer eller mindre modifisert Valjoux 7750.
Dette har selvsagt sine fordeler og ulemper.

Det som taler mest i mot Bretling er dørvakt / posør-faktoren.
Personlig driter jeg i hva andre måtte mene om klokken mine. Det bør du også gjøre.

Nedsiden er at den dagen du bestemmer deg for å selge vil du gå på en smell.
Breitling stuper godt i pris den dagen du tar den med ut av butikken.