Noen brukbare sovjetklokker?

Medlem
17. okt. 2017
Innlegg
44
Sted
Jakobsli
Har litt lyst til å finne noe sovjetisk som min andre klokke, fordi det er litt gøy, og fordi min første er en Hamilton som har veldig amerikansk militærlook.

Det er av og til noen russiske vintage klokker som ser ok ut tilgjengelig brukt for en rimelig penge.

Noen merker som er ok?
 
Prøv å finne en Raketa "Big Zero". Riktignok lite militært over den, men med litt research, så graver du opp et eksemplar produsert i Sovjetunionen, og som ikke er for herja. Pass på at det er en del rare versjoner der ute, og mange har uorginale skiver og visere, men jakten er også litt morsom. Mer om modellen her: http://wornandwound.com/affordable-vintage-raketa-big-zero/
Den var sabla kul må jeg innrømme. Takk!
 
Hei @GauteL
Poljot er et merke du kan se etter. I Sovjetunionen var de "top shelf" og leverte blant annet ur til den røde armé. De produserer fortsatt rimelige mekaniske ur, både chronograf og automatisk urverk. Blant andre jeg har vært borte i er Vostok, som på mange måter er horlogiens svar på Lada. Svært enkelt mekanisk urverk, men disse fungerer uten mye stell og service. Jeg har forøvrig en Vostok liggende i en skuff, kjøpt i Berlin på begynnelsen av 90-tallet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og GauteL
Prøv å finne en Raketa "Big Zero". Riktignok lite militært over den, men med litt research, så graver du opp et eksemplar produsert i Sovjetunionen, og som ikke er for herja. Pass på at det er en del rare versjoner der ute, og mange har uorginale skiver og visere, men jakten er også litt morsom. Mer om modellen her: http://wornandwound.com/affordable-vintage-raketa-big-zero/

Tok en sjanse på en som så tålelig ekte ut på eBaybilder. Prøvde å matche visere, skive (paketa og cccp) og flat krystall fra artikkelen. Men sikker er man jo ikke. Ikke så veldig mye penger uansett.
 
Tok en sjanse på en som så tålelig ekte ut på eBaybilder. Prøvde å matche visere, skive (paketa og cccp) og flat krystall fra artikkelen. Men sikker er man jo ikke. Ikke så veldig mye penger uansett.
Kult! Jeg kjøpte en fra Ebay for et par år siden (solgt for lenge siden), og den stemte bra, med unntak av et laaaaaaangt mørkt hår som var surret rundt der viserne er festet til skiva. Litt nervepirrende å poppe av glasset, en liten drakamp med pinsett, og så klemme glasset på plass igjen. Savner den klokka! :D
 
  • Liker
Reaksjoner: GauteL