Noe kjennes galt ved opptrekking

Medlem
1. sep. 2013
Innlegg
294
Sted
Oslo
Hjelp! Min Breitling SOH ser ut til å være syk. Som tittelen tilsier kjennes noe galt ved opptrekking. Med kronen skrudd ut var det tidligere en jevn og behagelig motstand ved omdreining av kronen, slik som det kjennes på de andre klokkene mine. Nå er det anderledes, ved omdreining av kronen er det større bevegelser inne i kassen, nesten som om rotoren får fart av av omdreiningene av kronen. Håper noen kan hjelpe meg på vei mot en frisk Breitling.
 
Service!!! Feil i opptrekksmekanismen gjør at energien du tilfører ved å dreie på krona går til å rotere rotoren. Er en clutch mekaniske som gjør at fjæra kan trekkes fra flere kilder. Altså rotor og krone.
 
Riktig som mathfjeld sier. Hvor gammel er klokken? Kan hende at en jukseservice er nok, dvs å gå rett på problemet. Nå sitter jeg her på morgenen med dårlig tid, så søker ikke på om dette er en breitling med ETA eller inhouse, men tar utgangspunkt i at det er en ETA. Det er en minijobb da i hvert fall, med lett deletilgang også, hvis man bare vil skifte i stedet for å rense... :)
 
Riktig som mathfjeld sier. Hvor gammel er klokken? Kan hende at en jukseservice er nok, dvs å gå rett på problemet. Nå sitter jeg her på morgenen med dårlig tid, så søker ikke på om dette er en breitling med ETA eller inhouse, men tar utgangspunkt i at det er en ETA. Det er en minijobb da i hvert fall, med lett deletilgang også, hvis man bare vil skifte i stedet for å rense... :)

Klokken er fra 2013, så dette må jo være ren uflaks. Innmaten er et Breitling Caliber 17, basert på ETA 2824-2. Sistnevnte er vel noe de fleste kyndige kan skru på, men det er vel likevel tryggest å gå via AD. Uansett, takk for svar. Fint å få noen betryggende ord, og så får vi se hva resultatet blir :)
 
Klokken er fra 2013, så dette må jo være ren uflaks. Innmaten er et Breitling Caliber 17, basert på ETA 2824-2. Sistnevnte er vel noe de fleste kyndige kan skru på, men det er vel likevel tryggest å gå via AD. Uansett, takk for svar. Fint å få noen betryggende ord, og så får vi se hva resultatet blir :)

Er klokken fra 2013 har du vel fortsatt garanti på den så da er det jo bare å springe til nærmeste AD.
 
Har akkurat samme problemet med min tudor pelagos som er fra i år. Når jeg vrir på kronen er det mye motstand og bevegelse i klokken.
 
Har akkurat samme problemet med min tudor pelagos som er fra i år. Når jeg vrir på kronen er det mye motstand og bevegelse i klokken.

Kjipern. Har du vært hos urmaker for å få sjekket problemet? I så fall, hva sa de om det?

God bedring til din Pelagos (veldig stilig klokke forresten)!
 
Kjipern. Har du vært hos urmaker for å få sjekket problemet? I så fall, hva sa de om det?

God bedring til din Pelagos (veldig stilig klokke forresten)!

Har ikke hatt tid til å fått sjekket det enda. Har bare latt rotoren ta seg av opptrekkingen :) Men må vel ta kontakt med AD etterhvert!