Noch einmal

Medlem
8. nov. 2008
Innlegg
25
Sted
Oslo
Først av alt må jeg beklage at jeg bidrar svært lite på dette forumet. Imidlertid lar jeg meg imponere og gleder meg med alle som presenterer fantastiske ur her inne nærmest daglig. Jeg synes derfor at jeg i hvert fall må kaste meg på når det kommer inn noe nytt i samlingen.

For en drøy uke siden unboxet Midas Mulligan sin nyankomne Stowa Flieger. Her får den nå selskap av en bror.


L1030464.jpg


L1030466.jpg


L1030467.jpg


Jeg har lenge hatt en forkjærlighet for Stowa grunnet deres historie (en av fem produsenter som leverte til Luftwaffe) og den personlige servicen. Jeg ble enda mer frelst etter å ha besøkt deres lokaler i Engelsbrand for tre år siden.

Jeg har hatt en bestilling inne på en Flieger Original siden desember 2008. Etter flere utsettelser og mye fram og tilbake, ble det for noen måneder siden klart at de ikke ville klare å produsere flere F.O. med Unitas-verk. En stor skuffelse selvsagt, for jeg var fast bestemt på at min Flieger skulle ha "ren" skive, graveringen "Fl 23883" på siden av kassen og manuelt mekanisk verk.

Da prosjektet måtte skrinlegges, valgte jeg å bryte med prinsippene mine, og gikk for en automatic med logo (jeg viser gjerne verden at jeg bærer en Stowa) og dato (av praktiske årsaker).

L1030473.jpg


L1030474.jpg


L1030475.jpg


Stowa har for øvrig vært veldig reale gjennom hele prosessen. De ga uoppfordret en voucher på 100 Euro som plaster på såret. De brukte jeg på å opgradere ETA-verket til Top Grade.

L1030478.jpg


Alle bilder er tatt rett etter utpakking, så jeg har ikke endret dato siden den forlot Tyskland. Får bare tillegge at Fliegeren er helt super IRL, og jeg er veldig fornøyd. Avslutter med et par wrist shots. Takk for oppmerksomheten.


L1030483.jpg


L1030486.jpg
 
Takker så mye, alle sammen!

@ Minuteman: diameter 40mm, høyde 10,2 mm, lug-to-lug 48,6 mm, rembredde 20mm