Nice, Frankrike

Medlem
29. april 2015
Innlegg
518
Sted
Nord
Vi er et vennepar som har booket en tur i august.
Bor ved «havnehuken» i én uke og er ikke kjent med området i det heletatt.

Jeg har fått oppgaven å finne gode mat og drikkeopplevelser etter suksess med mine tips (fra dere på TS, ty:D) fra tidligere reiser.

Håper på å starte en streak i reiseavdelingen og søker derfor nye tips.
Noe fra Michelin guiden eller «up n comers» og særlig vinsmaking er høyt på ønskelisten.

Kan det være aktuelt å leie en bil for å finne noe slikt litt i utkanten?
 
Redigert:
Vi spiste hos Restaurant Jan i fjor, og var veldig fornøyd. Ligger ikke så langt fra hotellet deres. Anbefales!
 
Har ingen tips, men Vin-Forum på FB har en del gode reisetips når folk spør. Bare å melde seg inn i gruppen og søke etter "Nice".
 
De beste restaurantene ligger i havneområdet.
Du finner også noen bra i gamlebyen, men der ligger det også mange turistfeller.
Når det er sagt har jeg aldri opplevd dårlig kvalitet selv ikke i de verste turistmøllene.
Men, det er mange år siden jeg oppholdt meg i Nice, så mye kan være forandret.

Edit: Spiste på L'Horloge for noen år siden. Var godt fornøyd dengang. Bare navnet er vel nok for en klokke-entusiast?;)
 
De beste restaurantene ligger i havneområdet.
Du finner også noen bra i gamlebyen, men der ligger det også mange turistfeller.
Når det er sagt har jeg aldri opplevd dårlig kvalitet selv ikke i de verste turistmøllene.
Men, det er mange år siden jeg oppholdt meg i Nice, så mye kan være forandret.

Edit: Spiste på L'Horloge for noen år siden. Var godt fornøyd dengang. Bare navnet er vel nok for en klokke-entusiast?;)

Skal definitivt sjekke ut L'Horloge ;)
Vi bor i "havnehuken" så tanken om å oppholde seg i nærheten, som du sier, er musikk i mine ører.
Ser ikke bort i fra at lokale markeder byr på noe goodies for litt matlaging på kjøkkenet heller:)

Vi har planlagt en utflukt nær Avignon, til "vindistriktet" Chateaunauf Du Pape, for nettopp å drikke nevnte vin.
Losji for utflukten sees her: https://www.chateaufinesroches.com/en/luxury-hotel-avignon
 
Den beste maten jeg har spist i Sør-Frankrike krever leiebil:

- La Villa Archange i Le Cannet (forstad til Cannes). Hadde 2 stjerner da jeg var der for noen år siden.

- L'Auberge du Vieux Chateau i Cabris (opp i fjellene). Fantastisk mat til hyggelige priser, utsikt av en annen verden, hyggelig betjening som snakker engelsk.