Nex Watches: Arctic ice

Medlem
3. juli 2023
Innlegg
9
Sted
Oslo
Heihei!

Mitt klokkemerke Nex Watches lanserer snart ny klokke på kickstarter, så lurte jeg bare på hva dere syntes om den? Det jeg syntes gjør den spesiell er at den har en skive som er 3 deler for å få den spesielle effekten

link:https://www.kickstarter.com/projects/nexwatch/nex-watches-arctic-ice

Innlegget er godkjent av admin.

IMG_4658.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Marcuswh
Tja. Spennende urkasse og bra om den blir så tykk (tynn) som lovet, men jeg er ikke spesielt imponert over kronen. Vanskelig å gi en skikkelig vurdering uten å se den i levende live.

"Inspired by Norway’s Largest Glacier, Jostedalsbreen | Miyota 9039 Movement | Three-Layer Dial | Limited Edition of 300 | 9.1mm Thick"

Litt flere detaljer med tanke på størrelse og så videre vil gi litt bedre forutsetninger på å svare på spørsmålet.

Hvorfor mener du selv denne er verdt å kjøpe? :)
 
Kan du fortelle litt mer om specs? Dimensjoner, materialer, WR, pris, etc.
Hei!
Klokken bruker Miyota 9039 automatisk urverk. Front og bak bruker safir glass. Kassen og kronen er laget av rustfritt stål klokken klarer 100m WR og prisen er 389 euro for super early birden som kommer reimen er også genuine leather m/ quick release. Dimensjonene er: bredden er 36mm, høyden er 38mm og lug to lug er 46mm. Dette gjør at klokken føles som en 40mm klokke. Tykkelsen på klokken er 9.1mm
 
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Tja. Spennende urkasse og bra om den blir så tykk (tynn) som lovet, men jeg er ikke spesielt imponert over kronen. Vanskelig å gi en skikkelig vurdering uten å se den i levende live.

"Inspired by Norway’s Largest Glacier, Jostedalsbreen | Miyota 9039 Movement | Three-Layer Dial | Limited Edition of 300 | 9.1mm Thick"

Litt flere detaljer med tanke på størrelse og så videre vil gi litt bedre forutsetninger på å svare på spørsmålet.

Hvorfor mener du selv denne er verdt å kjøpe? :)
Heihei! Hva med kronen er det du ikke er så imponert over?

jeg svarte en kommentar over her med specs

det som gjør den så spesiell, det er at skiven er 3 lag. Dette er for å oppnå effekten av blått vann under sprukket is. Det at det er en så kompleks klokke med denne spesielle skiven, bra urverk, 100m WR og utsenet til klokken er jo også veldig stilig, om du spør meg jeg kan ramse mange flere grunner til hvorfor jeg syntes den er spesiell og hvorfor jeg syntes den er verdt det, men for meg så er det absolutt historien min bak designet på klokken.
 
  • Liker
Reaksjoner: Carrera
Hva med kronen er det du ikke er så imponert over?

Er det skrukrone? Mutter-designet er jeg redd blir glatt og vanskelig å skru (gitt klokkens tykkelse er jo kronen relativt liten). Men her kan jeg jo ta feil :)

det som gjør den så spesiell, det er at skiven er 3 lag (...) men for meg så er det absolutt historien min bak designet på klokken.

Ja, det blir spennende å se reell video av klokken eller å se den i levende live. Du har satt deg høye mål, og det er bra. Du må nok tåle å bli sammenlignet med f.eks. GS hva skiven angår.
Lesbarheten med visernes hvite kontrast mot den blå bakgrunnen blir viktig. Blir blåtonene i skiven for lyse kan det godt være du får en utfordring. Du har sikkert også gjort en god vurdering av hvorfor indeksene skal være slik de er, og ikke bestå f.eks. appliserte detaljer. Jeg vil tro det er lite hensiktsmessig å komme med mine egne preferanser hva slike detaljer angår.

Nå er jeg kanskje litt treg her, men når du sier "historien min bak designet", mener du da designvalget om å forsøke og etterligne "blått vann under sprukket is"?

Det popper opp nye norske klokkemerker til stadighet. Om du klarer å oppnå det du ønsker med skiven, så kan det jo godt være dette blir en hitt.
Jeg sitter rolig i båten foreløpig, og ønsker deg oppriktig lykke til! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Marcuswh
Lykke til, men «hard pass» herifra.

Personlig synes jeg denne og din tidligere modell, La mer, lyser kickstarter når det var i vinden / Kinaprodusent med eget navn.
 
  • Liker
Reaksjoner: Marcuswh
Er det skrukrone? Mutter-designet er jeg redd blir glatt og vanskelig å skru (gitt klokkens tykkelse er jo kronen relativt liten). Men her kan jeg jo ta feil :)



Ja, det blir spennende å se reell video av klokken eller å se den i levende live. Du har satt deg høye mål, og det er bra. Du må nok tåle å bli sammenlignet med f.eks. GS hva skiven angår.
Lesbarheten med visernes hvite kontrast mot den blå bakgrunnen blir viktig. Blir blåtonene i skiven for lyse kan det godt være du får en utfordring. Du har sikkert også gjort en god vurdering av hvorfor indeksene skal være slik de er, og ikke bestå f.eks. appliserte detaljer. Jeg vil tro det er lite hensiktsmessig å komme med mine egne preferanser hva slike detaljer angår.

Nå er jeg kanskje litt treg her, men når du sier "historien min bak designet", mener du da designvalget om å forsøke og etterligne "blått vann under sprukket is"?

Det popper opp nye norske klokkemerker til stadighet. Om du klarer å oppnå det du ønsker med skiven, så kan det jo godt være dette blir en hitt.
Jeg sitter rolig i båten foreløpig, og ønsker deg oppriktig lykke til! :)
Hei!

Ja, det er skru krone :) Den blir ikke så glatt som du tror!

Ja, det går fint å bli sammenlignet med andre store merker, det blir jo vel egentlig alle micro brands :) Alt på klokken skal være laget bra for å passe hverandre, så det skal ikke være noe som kræsjer :D

Alle klokkene fra Nex er basert av Norsk natur, men denne er inspirert fra min egen barndom og naturen :) Det står mer om historien i kickstarteren når den kommer ut den 11 juli, men det er litt om blant annet at jeg elsket å stå på skøyter og isen generelt. Lekte mye der og falt nesten gjennom flere ganger :)

Det er veldig sant, det kommer alltid flere norske merker, eller bare generelt flere merker i det hele tatt. Men fokuset til Nex er ikke så mye hva konkurransen gjør, men det å kunne bygge kvalitetsklokker til en billig pris. For hver klokke som også blir kjøpt, så donerer vi 1% av kjøpet til stripe sin carbon removal. I fremtiden, så har Nex som mål å kunne hjelpe andre som veldedigheter, gi folk som vanligvis ikke får en second chance i livet og bare generelt hjelpe de som trenger det mer enn oss :) Nex er et klokkemerke som ikke bare har fokus på kvalitetsklokker, men også alt annet rundt i verden og i nærområdet for å kunne hjelpe andre! :)

Jeg setter alltid pris på folk som bare følger med. All oppmerksomhet er bra, tenker jeg :)
 
@Marcuswh Hvis du har fått en prototype / mockup fra oem/odm-leverandør så kan det være lurt å legge ut en video av klokken i godt lys sånn at det er lettere for folket her å få et inntrykk av hvordan den faktisk ser ut. Selv synes jeg bildet du har lagt ut her gir inntrykk av et litt generisk design, - så det kan være lurt med flere bilder, og helst en video i tillegg. Lykke til!
 
Mulig det er bare meg, men designet er ikke spesielt tiltalende på meg.
Skiva er ganske kul i seg selv, men kasseformen og indekser på innerbezel blir kræsj i mine øyne, og får klokka til å se billig ut.
Klarer heller ikke å like fasongen på timemarkørene og viserne, og er usikker på om det er lume i det hele tatt ?
En mer "tradisjonell" kasse med rund skive og normale lugs kombinert med pene visere og indekser på skiva hadde vært mer etter min smak, men heldigvis liker ikke alle det samme.