Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Momsinnkreving. Eller, mer presis, eBays variant.

Det gjør meg ingenting å betale moms på en forsendelse fra utlandet.

Det som gjør meg noe er at annenhver gang jeg kjøper noe via eBay, er ikke forsendelsen merket slik tollboden vil - og da får jeg lov til å betale moms på vare, frakt og allerede innkrevd moms.

For tollboden er det jo enkelt 'Vi skal ha vårt, ta det opp med selger, du.'

For selger er det også enkelt - 'Det er ikke vi som har krevd inn momsen, det er eBay.'

For eBay er det OGSÅ enkelt 'Det var merkelig, ta det opp med tollvesenet i ditt hjemland.'

Kurwa.

Demokrati er ett idiotisk styresett. Forutsetter oppegående velgere med mulighet til å forstå sitt eget og samfunnets beste.
En titt i document sine kommentarfelt fjerner all tvil om at stemmerett ikke burde være en luksus skjenket «folk flest»

• Haha
  • Liker
Reaksjoner: Ivar, Jone og Pollux
Demokrati er ett idiotisk styresett. Forutsetter oppegående velgere med mulighet til å forstå sitt eget og samfunnets beste.
En titt i document sine kommentarfelt fjerner all tvil om at stemmerett ikke burde være en luksus skjenket «folk flest»
Yes.... La oss etablere et type "diktatur" for folkets best.
De fleste er uansett idioter som forstår ikke hva som er best for seg selv og landet, ikke sant?
Da er det greit at "toppen" spiller gud for godt og vondt.

Ok, men når makten blir lynsjert(jeg prøver å snakke pent her) på gatene, på hvilken side skal du stå?
(Ja, det skjer fortsatt i mange land)
Jeg spør for en venn ;)

Direkte demokrati (det har vi ikke her uansett) er ikke en løsning til alt. Sant nok.
Med det motsatte er noe alle burde frykte, inkludert deg, uansett hvor høy du sitter.

PS: det som skjedde i Frankrike fra 1789 og videre var styggere enn det som ble fortalt til verden. Tror du folk er annerledes nå, lurer du deg selv.

Som jeg sier til meg selv noen ganger:

Over halvparten av alle man møter da man går ut døra er idioter. (Under gjennomsnittlig intelligente)

Jeg tror oppriktig at diktatur muligens hadde vært det beste. Problemet er jo å finne en oppegående diktator.

At den jevne borger i Norge burde ha stemmerettighet, og at disse stemmene vektes likt syntes jeg er mildt sagt feil.

Vi kan uansett være glade for at vi kan ha forskjellige meninger, men som @Hammerfjord navner, så blir det fort ramaskrik da "feil side" mener noe eller har høy oppslutning. Eller kanskje det bare er mediene som er vridd i en retning og ikke representerer folket?

Tror jeg vet hvilken sak du sikter til hammerfjord! ;)

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Som jeg sier til meg selv noen ganger:

Over halvparten av alle man møter da man går ut døra er idioter. (Under gjennomsnittlig intelligente)

Jeg tror oppriktig at diktatur muligens hadde vært det beste. Problemet er jo å finne en oppegående diktator.

At den jevne borger i Norge burde ha stemmerettighet, og at disse stemmene vektes likt syntes jeg er mildt sagt feil.

Vi kan uansett være glade for at vi kan ha forskjellige meninger, men som @Hammerfjord navner, så blir det fort ramaskrik da "feil side" mener noe eller har høy oppslutning. Eller kanskje det bare er mediene som er vridd i en retning og ikke representerer folket?

Tror jeg vet hvilken sak du sikter til hammerfjord! ;)
"Eller kanskje det bare er mediene som er vridd i en retning og ikke representerer folket?"

Er det mulig? Jeg er fullstendig sjokkert...Der faller jeg bakover fra stolen min, banker hodet på radiatoren og knuser vinduet med tøflene!
:ROFLMAO:

Hva slags tøfler har du egentlig? Ikke den myke varianten?
Axelda Assen i 45 eller Kick'Assen som det kalles opp her:LOL:
Du burde prøve(y)

• Liker
Reaksjoner: Klokkegutt