Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Og må tru alle vi andre sender tydelige signaler om at vi er lite imponert . Dvs , Sterk himling med øynene og stille sukk . The Norwegian way
ville aldri falt meg inn verken himling sukking eller kommentering. får jeg et unnskyldende blikk fra kassagutten så dømmer jeg han tvert som illojal mot sin arbeidsgiver og viker blikket og er ikke på lag med han mot den åndssvake kunden.

store mengder folk er rare, irrasjonelle, urimelige og frekke - noen er dumme kålhuer men kan strengt tatt ikke noe for det. hvis noen derimot er arrogant og breial og ufin, ref. eksempelutsagnet like over her fra @Edward , da blander jeg meg raskt og blir svært høyrøstet sint og bestemt, med mindre jeg værer utsikter til vold

💥🥊🔫🔨

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: BigT
ville aldri falt meg inn verken himling sukking eller kommentering. får jeg et unnskyldende blikk fra kassagutten så dømmer jeg han tvert som illojal mot sin arbeidsgiver og viker blikket og er ikke på lag med han mot den åndssvake kunden.

store mengder folk er rare, irrasjonelle, urimelige og frekke - noen er dumme kålhuer men kan strengt tatt ikke noe for det. hvis noen derimot er arrogant og breial og ufin, ref. @Edward , da blander jeg meg raskt og blir svært høyrøstet sint og bestemt, med mindre jeg værer utsikter til vold

💥🥊🔫🔨
Veldig godt poeng! Kan de ikke noe for det, så får det bare være. Velger du aktivt å være ufin, da blir du min fiende!

• Liker
Reaksjoner: holmby
Familiefedre m familien på slep som aktivt sniker foran masse småjenter i kioskkøen på Fredrikstad Cup, og som ljuger for sitt eget barn som prøver å si at "pappa, jeg tror de jentene var foran oss".
Snakk om den der å lyve og sette et dårlig eksempel.
-"Ja, jeg var på ferie i Spania. To uker... Oi, deilig mat og mye sol, det var gøy. Ble brun se der...blablabla...Har vært å slappe skikkelig av..."
-"Mamma? Var du ikke på jobbtur? Du sa du skulle på jobben og vi kunne ikke bli med..." (sjokkert gutt 9år)
-"Heee, ja det var det ja...Gå og lek du, vi snakker sammen her..."😆

store mengder folk er rare, irrasjonelle, urimelige og frekke - noen er dumme kålhuer men kan strengt tatt ikke noe for det. hvis noen derimot er arrogant og breial og ufin, ref. eksempelutsagnet like over her fra @Edward , da blander jeg meg raskt og blir svært høyrøstet sint og bestemt, med mindre jeg værer utsikter til vold

💥🥊🔫🔨

Sarkasme er vanskelig ja.
Heile poenget med "den norske måten" er at en viser sin misnøye nettopp ved å ikkje vise den . Dvs alle tenker det garantert
stille innvendig , men ingen( eller svært få ) gjer faktisk noke med det. Hverken sukk , stønn , himling med augene ( kem gjer vel det egenrlig ?) Eller komentarer for den del . Folks skal få være så ignorante og åndsvake som dei berre ønsker . Og å stå å ha ei samtale med kassadama om baconet er halal kl 17:59 når vedkomende bak prøver å få betalt for lørdagspilsen er noke en må berre godta .

Men vi trenger absolutt ikkje å like det . Så om du et den personen som står 10 min i kø for så å ha ei heil samtale med betjeninga for å få deg til å bestemme ka kaffi du skal ha og om du skal ha sjokolodabrownie eller gulrotmuffins , så vit at absolutt alle andre i køa hater deg inderlig . ;)

Sarkasme er vanskelig ja.
Heile poenget med "den norske måten" er at en viser sin misnøye nettopp ved å ikkje vise den . Dvs alle tenker det garantert
stille innvendig , men ingen( eller svært få ) gjer faktisk noke med det. Hverken sukk , stønn , himling med augene ( kem gjer vel det egenrlig ?) Eller komentarer for den del . Folks skal få være så ignorante og åndsvake som dei berre ønsker . Og å stå å ha ei samtale med kassadama om baconet er halal kl 17:59 når vedkomende bak prøver å få betalt for lørdagspilsen er noke en må berre godta .

Men vi trenger absolutt ikkje å like det . Så om du et den personen som står 10 min i kø for så å ha ei heil samtale med betjeninga for å få deg til å bestemme ka kaffi du skal ha og om du skal ha sjokolodabrownie eller gulrotmuffins , så vit at absolutt alle andre i køa hater deg inderlig . ;)
virker som du misforsto alle mine synspunkter, fra a-å 😂 dine sarkastiske utsagn over mitt bidrag var jo overtydelige. jeg fikk med meg det 😉

jeg ville aldri godtatt langdryge diskusjoner og private samtaler hvis tiden er knapp for de som venter - men jeg slenger meg lett inn i diskusjonen hvis det er noe av interesse; jeg har tross alt vært aktiv butikksjef i nisjebutikk i årevis så jeg vet hvordan man skynder seg sakte, og er god til å ta hurtige overbevisende valg på rappen for fremmede. uten å være pågående eller fornærme.

de få som har beslutningsvegring over alldaglige ting og egoistisk jabber i veg forstår bortimot ingenting om hva slags plageånder de er for omverdenen; de blir nesten alltid aggressive hvis du intervenerer, så det er bare å la seg fascinere og studere dårskapen, eller legge fra seg sine egne varer og stikke.

derimot ville min venn i min forretning fått både bløtkake & vin på bakrommet, uten at jeg neglisjerer andre kunder. tilbakevendende kunder betyr alt for bedriften, og gode venner betyr alt for livet - ofte mer enn familien utenfor husstanden - for venner har vi valgt selv, slekta ble pådyttet oss som haleheng fra fødselen av 😅