Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Her våger eg meg på å være en smule uenig . Elbilen et egentlig komt for å bli , for den er ganske god og den løyser en heil del transportproblem helt ypperlig . Du kan lade den heime, servicekostnadene er bortimot 0 utovet rullende slitedeler og den tåler helt fint småkjøring . Om en så hadde tatt vekk alle subsidiene så hadde framleis Elbiler solgt godt her i landet.
Staten taper penger for at du skal kjøpe bil og for at du skal få råd til drivstoff.
Ingen i verden har råd til sånn.
Min mening er at politikerne lurer alle med midlertidige subsidieringer.
Regningen kommer alltid til deg, ingen andre ;)

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Staten taper penger for at du skal kjøpe bil og for at du skal få råd til drivstoff.
Ingen i verden har råd til sånn.
Min mening er at politikerne lurer alle med midlertidige subsidieringer.
Regningen kommer alltid til deg, ingen andre ;)

Staten = folket , og her har folket bestemt at en skal tjene litt mindre på salg til seg sjølv, dvs folket . Så når en seier om avgifter at en taper penger så er det like feil som å påstå at staten taper penger på at ikkje alle betaler 100% inntekstskatt.

Jeg tror også elbilen har kommet for å bli - men det jeg ikke liker er at vi som forbrukere ikke selv kan bestemme hva slags bil vi vil ha. Avgiftene styrer oss i stor grad.

Jeg liker heller ikke servicekostnadene på elbiler, forhandler tar seg godt betalt for å gjøre omtrent absolutt ingenting. Man sparer jo litt når man slipper oljeskift, men det er vel omtrent den eneste forskjellen.....

Ja avgiftsnivået er jo utformet for å favorisere en type bilet.

For ordens skyld så kjører eg en slik no ;
6,2l . Men eg innser jo at eg nok er unntaket og ikkje regelen når det gjelder bilvalg
1000037816.jpg

Staten = folket , og her har folket bestemt at en skal tjene litt mindre på salg til seg sjølv, dvs folket . Så når en seier om avgifter at en taper penger så er det like feil som å påstå at staten taper penger på at ikkje alle betaler 100% inntekstskatt.

Ja avgiftsnivået er jo utformet for å favorisere en type bilet.

For ordens skyld så kjører eg en slik no ;
6,2l . Men eg innser jo at eg nok er unntaket og ikkje regelen når det gjelder bilvalg
Vis vedlegg 429496
Staten liker å si at den representerer folket mens egentlig de fleste økonomiske avgjørelsene skal aldri komme gjennom valgsystemet.
Rabatten handler om politikk ingen har stemt for og skal få lov å stemme for.

• Liker
Reaksjoner: Grendel