Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Fikk email den 22 mai fra Goldsource Norway...

"Norges bank dreit på draget i 2004
Norges bank solgte unna sin gullbeholdning i 2004, med unntak av syv gullbarrer til utstillingsformål - og 3,5 tonn gullmynter som var med på «gulltransporten» til England da andre verdenskrig kom til Norge i 1940.

Det tilsvarte et salg på 33,5 tonn gull.
Ifølge Norges Bank fikk sentralbanken 447,4 millioner dollar, noen som tilsvarte rundt 3,1 milliarder kroner den gangen.

Nå ville 33,5 tonn gull vært verdt 18 677 767 550 kroner, en økning på 600%. Gratulerer Norges Bank!

mvh
Martin"

Når man ser på prisene og Norges økonomi der og da: 2004 var ingen motiverende faktor.
Fra 2003 til 2008 var det også bare oppgang på oljeprisen.

Gold Price Chart.png


Det hadde vært interessant å vite hvem som har kjøpt Norges gull på gi bort pris.

If you want to know who pulls the strings: always follow the money...
colombo2.gif
 
Hjelpes, det er jo hinsides det du opplever her! Det som irriterer meg med UPS er mangel på system på moms og tollbetaling. "Systemet" baserer seg tydeligvis på at kunden skal følge med på sporingen (alt gikk på skinner fra Tyskland til Oslo), og selv etterlyse faktura for å betale moms etc. etter at pakken er i transitt i Oslo. Har ringt "kundeservice" 3 ganger, og fått beskjed om at faktura kommer på mail i løpet av dagen. Hver gang er svaret: Ja, vi har visst litt treghet i systemet. (No shit!) Lurer på hvor mange uker pakken hadde tilbragt på Gardermoen hvis jeg ikke hadde etterlyst faktura? Med litt flaks klarer de kanskje sende faktura på e-post i løpet av neste ukeo_O

DHL har et litt enklere system hvor de legger ut for moms etc. og sender regning i etterkant. Men, sporingen til DHL er av det spartanske slaget. Null oppdatering helt til de plutselig står utenfor heimen, og da er du selvsagt hjemme...?! NOT :oops:

Liten update:
DHL viste seg å levere i tråd med det jeg skrev over. Ingen oppdatering på sporing annet enn at varen hadde forlatt Sveits, før budet ringte på døren i formiddag. Heldigvis var kona hjemme :rolleyes:
Og så UPS: Fy f... for en drittavdeling de har her i landet! Har snakket med 3 kundebehandlere i dag som kunne forsikre om at faktura kommer innen en time. Han siste jeg snakket med hadde annen info, og det var at jeg ikke ville få faktura før i morgen... Jaja, pakken brukte 1 døgn fra Tyskland til Gardermoen. Nå har den vært i transitt siden torsdag, fordi UPS ikke er kompetente til å håndtere det oppdraget det påstår at de driver med. Hvor vanskelig kan det være å sende en mail til kunden med betalingsinfo, slik at moms kan betales - og pakken kan fortsette sin ferd innenlands??? Helv...s møkkafirma :mad:
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Putekasser til hagemøbelputer.

Jeg kjøpte en Keter Store-It-Out Ultra i fjor og har vært svært fornøyd med den. Det var den eneste som (så vidt) fikk plass til alle putene. Har hydraulisk lokk som holder seg oppe. Putene lå ute i hele fjor sommer uten tegn til fukt, og dette er på en plass hvor regnet helst kommer horisontalt. Jula kjørte kampanjer på denne med jevne mellomrom, men ser ut til at den har gått ut av sortimentet.
 
Jeg kjøpte en Keter Store-It-Out Ultra i fjor og har vært svært fornøyd med den. Det var den eneste som (så vidt) fikk plass til alle putene. Har hydraulisk lokk som holder seg oppe. Putene lå ute i hele fjor sommer uten tegn til fukt, og dette er på en plass hvor regnet helst kommer horisontalt. Jula kjørte kampanjer på denne med jevne mellomrom, men ser ut til at den har gått ut av sortimentet.

Takk for tipset. Kjøpte en solid kasse i går med pneumatiske sylindre. God teknisk løsning, men slike kasser vil jeg helst plassere langt borte fra der jeg sitter slik at jeg slipper å se den - men samtidig bør den jo stå så nær møblene at man må gå minst mulig. Et conundrum.

Problemet er vel at putene ikke tåler å ligge ute i all slags vær... Putekassen er jo bare en uperfekt løsning på problemet...

Det finnes visstnok uteputer av typen "fast dry foam" som består en type skummgummiblanding med store porer som lufter og drenerer vannet. Vet ikke om dette er lurium, men skal sjekke dette litt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Hvordan gikk det med han?
MC føreren født i 1940! Ble slengt ut i veibanen og besvimte. Det er tofelts motorvei og der lå han midt i veibanen.
Jeg hadde stoppet ca 200m lengre frem, og var på vei opp til den skadde.
Så kommer det sjokkerende!! De 5-6 første bilene de bare svingte unna kroppen og bare kjørte videre! Det er 80km fartsgrense der og han hadde griseflaks at ingen kjørte over han.
Han kviknet raskt til og vi fikk han og Goldwingen ut av kjørebanen.
Han var ikke nevneverdig skadet. Kun blod og skrubbsår. Han kjørte i t-skjorte!