Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Kall meg hva enn som måtte passe ift. dette temaet, men Bond skal være en elegant, snørrhoven og pompøs britisk herremann med sans for det andre kjønn. Dette blir den siste med Daniel Craig, og etter det er jeg ferdig med Bond.
Vis vedlegg 155272

Det jeg leste om dette var at dette skulle bli en "ny agent 007" som tar over James Bond sin rolle.
Men fytti F. Det blir da ikke en James Bond for det! Dette er et krampaktig tiltak for å forsøke å fremstå som politisk korrekt i regnbuetidens farver. Dette vil ikke bli en James Bond. Kanskje en god action film? Men ingen agent 007.

Kan en Porsche ha forhjulstrekk? Den kan jo det, men det blir ikke noen 911.

Jeg lurer på om det vil komme en mannlig Tomb Raider? En mannlig Miss Marple?

8
 
Det jeg leste om dette var at dette skulle bli en "ny agent 007" som tar over James Bond sin rolle.
Men fytti F. Det blir da ikke en James Bond for det! Dette er et krampaktig tiltak for å forsøke å fremstå som politisk korrekt i regnbuetidens farver. Dette vil ikke bli en James Bond. Kanskje en god action film? Men ingen agent 007.

Kan en Porsche ha forhjulstrekk? Den kan jo det, men det blir ikke noen 911.

Jeg lurer på om det vil komme en mannlig Tomb Raider? En mannlig Miss Marple?

8

På den lyse siden: *kan* hende dette bare er en plot twist i denne ene filmen, etterfulgt av en nycastet James i neste film igjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet og Grendel
På den lyse siden: *kan* hende dette bare er en plot twist i denne ene filmen, etterfulgt av en nycastet James i neste film igjen.

Jeg håper det.
Dette er jo den planlagte siste filmen med Daniel Craig. Han har blitt en god James Bond med tiden. Han når ikke opp til min favoritt; Roger Moore, men han er god.

8
 
Og generelt. Grønnvasking er et begrep. Burde begynne å snakke om regnbuevasking også. Woke-washing?

Det blir utrolig anstrengt når eksisterende franchiser skal bøye seg baklengs for å få til representasjon og likestilling (og helst så mange kategorier som mulig på samme gang!).

Og jeg sier dette som en som heier fram alle og tror det er plass til agentfilmer med alle kjønn, legninger og etnisiteter.

Bare la Bond være iallfall noenlunde Bond.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres og Grendel
Disse internett J. Bond syke ryktene har vært mange de siste årene og ser ut til å bli mer provosering/trolling enn virkelige planer.
Jeg tror ikke at Barbara Broccoli har tenkt seg på en muligvis kostbar eksperiment som kunne ruinene sin "Bond Franchise".
Det jeg tror er at noen prøver seg med en media "ultra liberal" stunt for å teste den "populist" temperaturen.

Virkeligheten er annerledes.

“Bond is male,” Barbara Broccoli told The Guardian last year. “He’s a male character. He was written as a male and I think he’ll probably stay as a male. And that’s fine. We don’t have to turn male characters into women. Let’s just create more female characters and make the story fit those female characters.”
Broccoli heads up Eon Productions, the company that's been making Bond films since Sean Connery first adopted the role in 1962's Dr. No, and is the daughter of Albert “Cubby” Broccoli, the producer who bought the screen rights to Ian Fleming’s James Bond novels."
 
Her er man snever og snakker bare om to kjønn.
James Bond må i neste film bli transvesitt muslim.
Da vil de virkelig stille opp for regnbuen.

8
 
Så lenge 007 ikke blir fremstilt som som en uintelligent, rasistisk og diskriminerende grinebiter, så tenker jeg vi kan gi det en sjanse.


Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke helt ser den store kontroversen. Om min leseforståelse ikke har tatt ferie en uke tidligere enn meg skal James Bond også i denne filmen være spilt av Daniel Craig, en sist jeg sjekket svært hvit, svært britisk og svært mannlig mann. Rollen som agent 007 derimot, skal derimot spilles av Lashana Lynch. Når handlingen i filmen også skal dreie seg om at James Bond ikke lenger er i aktiv tjeneste ser jeg ikke på det som unaturlig at hans agentnummer (som strengt tatt må sies å være et kjønnsnøytralt begrep) skulle gå videre til en annen agent i filmuniverset.

Men jeg må si at denne kontroversen er noe av det morsommere jeg har opplevd på internett (og spesielt klokkefora) i mitt unge liv. Nå håper jeg bare at når bare Bond 25 klokken fra Omega kommer så blir den i størrelse 34mm og at den kommer med perlemorsskive og diamantbezel. Da blir det ramaskrik og modige tårer da.
 
Kall meg hva enn som måtte passe ift. dette temaet, men Bond skal være en elegant, snørrhoven og pompøs britisk herremann med sans for det andre kjønn. Dette blir den siste med Daniel Craig, og etter det er jeg ferdig med Bond.
Vis vedlegg 155272

Produsentene kan umulig kjenne sitt publikum hvis dette stemmer.

For å holde det litt klokkerelatert, har dette konsekvenser for Omega også. Kvinner er ikke primærkjøpergruppe for mekaniske klokker, og hvertfall ikke Semaster divers.
 
Produsentene kan umulig kjenne sitt publikum hvis dette stemmer.

For å holde det litt klokkerelatert, har dette konsekvenser for Omega også. Kvinner er ikke primærkjøpergruppe for mekaniske klokker, og hvertfall ikke Semaster divers.

Som @Lemen skrev; Neste Bond-klokke blir 34mm. Og helt sikkert også quartz. Og så håper Omega at alle mannlige kjøpere følger med over til 34mm. Det er jo flere her som syntes 42-42mm blir mye. Her ligger det mye uutforsket mark og venter.

8- )
 
Postnord og Oslo lagergjengen som kaster pakkene i alle retninger før de bruker gaffeltrucken sin som et spyd.

Big_gun_firing.gif
 
Redigert:
Takk, det har jeg ikke tenkt på. Bra tips. Aldri benyttet consierge, men dette er en fin anledning til å teste mulighetene. Er sannsynligvis kun én annen passasjer det kan være. Skal også sende direkte epost til medlemsservicen, men de har ikke akkurat imponert meg i andre saker.

Ville gått for den danske diamant-mailen, og ikke den norske. De er vesentlig raskere, og etter min erfaring mye flinkere.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet og SantaMonica
Ville gått for den danske diamant-mailen, og ikke den norske. De er vesentlig raskere, og etter min erfaring mye flinkere.

Kanskje verdt å prøve. Fikk kjapt svar fra enda en svenske på den norske mailen. Tilførte ikke saken noen ting utover å beklage det inntrufne. Utrolig hvor lite serviceinnstilt SAS er når man støter på utfordringer utenom normalen. Det er strengt tatt bare småpenger i verdi, men betyr mye for min kundetilfredshet.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Trodde du virkelig at de ikke sjekket IP-adressen din? Å nei du..her skal det kun selges til folk med stor fanskare på IG og/eller flere irrelevante so-me, slik at de kan få tagger og likes, slik at de kan få runket opp og ned i mente til sin egen ‘merkevare’. En sliten familiefar fra Lillestrøm utgjør ikke det de ‘ser etter’. o_O;)

B. Clymer har uansett en "N.Y. mafiarykte" i klokkebransjen.
Fyren kom ikke der uten kraftig hjelp fra "The Club".
Self-made-man my fucking ass.
 
Redigert: