Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Vi mishandler grisene, men dere skal vite at det ikke er noe vi står for! ...og denne pakken med koteletter fra det gigantiske fryselageret vårt kommer fra en gris som aldri så dagslys før den møtte slaktepistolen. Litt av en kjøttfarse. Så setter noen igang med å skyte ulvene, som knapt tar sau sammenlignet med hvor mange som dauer fordi de faller, kløner, blir vanskjøttet (vankjøttet?) og generelt ikke tatt vare på, bare får (sic) å fryse ned sauene og selge de til dumpingpris til Nestlé Purina, slik at hundene, som avstammer fra ulvene, kan få spise de... Galskapen tar ingen ende i den bransjen.
 
Ikke noe bading i havet i dag..
IMG_20190630_140926.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
3 uker med herlig buss for tog. Det som var en perfekt pendledistanse med 20 minutter rolig gange og 15 minutter tog er nå blitt 35 minutter til fots og 50 minutter med buss.

Det passer jo utrolig godt nå som været er bra og man helst vil være alle andre steder enn på en buss (eller kontoret, for den saks skyld). For ikke å nevne at buss er blant de få kollektivtilbudene som gir meg en brennende lyst til å la samtlige isbjørner drukne og klimaendringene gå sin gang på ren trass.
 
Jeg reagerer på alt. Hele forumet er fryktelig å bruke på mobil enhet. Men det hjelper meg med å kutte i mobilbruk at TS er så elendig da, så noe positivt er det jo.

Jeg syntes teksten på varsel er litt merkelig.... reagerer med liker? Å reagere forbinder jeg mer med å f.eks «reagere med sjokk og vantro» «reagerer sterkt» hvis du mener hva jeg skjønner?
 
Ja, da ble det vel ikke noe bading idag heller? Bor et par hundre meter lenger vest
Var bare ved bassengene men så jo hvite skumtopper på bølgene. Blir kanskje en tur på stranda i dag selv om barna på 4 og 6 stortrives i bassengene her.
 
Trafikken i retning vest på E18 om sommeren!!! Pust ut og tenk positivt. Hvor skal man begynne:

- Personen med skilter som starter på XX(ikke nødvndigvis XX i dirkete forstand) som åpenbart ikke kjører denne strekningen til daglig / turist. Du synes det er helt ok å ligge 5 over fartsgrensen i venstre felt uavhengig av hvordan trafikkbildet er ellers.Her ligger du og koser deg. Hele settingen minner meg om en Øystein Sunde sang. Gåsemor... Tro det eller ei, men du er an propp som skaper en rekke farlige situasjoner. Se i speilet! Legg deg over i høyre når du etter mye om og men måtte ha kommet deg forbi det vogntoget du har brukt en evighet på å passere. Eller var det bare at du ikke vet hva speil er?

- Personen som kjører motorsykkel. Du skal på død og liv dra på bakhjulet så snart du har mulighet, gjerne med mye lyd. Du skremmer vettet av oss vanlige dødlige der du kommer som skutt ut av en rakett! Dette gjøres som regel i bussfelt når du endelig har fri bane. Desverre er det da også ofte avkjøring / påkjøring. Dette fører til at folk skvetter til og gjør manøvre de normalt ikke hadde gjort. For meg som nøytral og normal sjåfør fører dette til at jeg fort blir jævlig irritert, vitne til en dødsulykke og må ut å redde deg i tlllegg / skrape sammen restene dine med barna mine i baksetet.

- Deg som må lese VG/oppdatere et eller annet av sosiale medier/ sminke deg/ lese avis/ være over gjennomsnittet sløv osv. Følg med på trafikkbildet! Det at du er sløv og kjører i rompa på han foran påvirker tusenvis av familier. Forrige uke skjedde det et uttall ganger og fem av fem dager brukte jeg en halv evighet hjem på grunn av deg.
 
Trafikken i retning vest på E18 om sommeren!!! Pust ut og tenk positivt. Hvor skal man begynne:

- Personen med skilter som starter på XX(ikke nødvndigvis XX i dirkete forstand) som åpenbart ikke kjører denne strekningen til daglig / turist. Du synes det er helt ok å ligge 5 over fartsgrensen i venstre felt uavhengig av hvordan trafikkbildet er ellers.Her ligger du og koser deg. Hele settingen minner meg om en Øystein Sunde sang. Gåsemor... Tro det eller ei, men du er an propp som skaper en rekke farlige situasjoner. Se i speilet! Legg deg over i høyre når du etter mye om og men måtte ha kommet deg forbi det vogntoget du har brukt en evighet på å passere. Eller var det bare at du ikke vet hva speil er?

- Personen som kjører motorsykkel. Du skal på død og liv dra på bakhjulet så snart du har mulighet, gjerne med mye lyd. Du skremmer vettet av oss vanlige dødlige der du kommer som skutt ut av en rakett! Dette gjøres som regel i bussfelt når du endelig har fri bane. Desverre er det da også ofte avkjøring / påkjøring. Dette fører til at folk skvetter til og gjør manøvre de normalt ikke hadde gjort. For meg som nøytral og normal sjåfør fører dette til at jeg fort blir jævlig irritert, vitne til en dødsulykke og må ut å redde deg i tlllegg / skrape sammen restene dine med barna mine i baksetet.

- Deg som må lese VG/oppdatere et eller annet av sosiale medier/ sminke deg/ lese avis/ være over gjennomsnittet sløv osv. Følg med på trafikkbildet! Det at du er sløv og kjører i rompa på han foran påvirker tusenvis av familier. Forrige uke skjedde det et uttall ganger og fem av fem dager brukte jeg en halv evighet hjem på grunn av deg.

Jeg deler frustrasjonen med deg. Jeg anser meg selv som en sindig person, men i trafikken har jeg vanskelig for å besinne meg..

I dag, for eksempel, traff jeg på en kar som viket for meg i et kryss hvor han hadde forkjørsrett. Jeg stoppet selvsagt opp, og han kjørte. Han la seg så midt mellom to felt inn i rundkjøringen for så å vrenge av første avkjørsel til høyre, uten blinklys.. Alt dette i løpet av 20 meter..

Det jeg prøver å si er at det er så mange som gir fullstendig blanke i alt og alle når de kjører bil. Om de klarer å komme seg fra A til B, og holde seg på asfalten hele veien (helst innenfor de rare strekene som er tilsynelatende helt vilkårlig plassert rundt om), vel så har de gjort en god jobb i trafikken i dag. Det er dessverre en tapt kamp, ser det ut til..
 
  • Liker
Reaksjoner: Pollux og Wada