Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Ha ha.
Har også vært innom Dominos.
Salt papp oppsummerer vel den opplevelsen.
Ja, ja. Da varer det vel ikke lenge før de forsvinner.
Jeg gir dem gjerne et tupp i ræva på vei ut døra.;)

Elon Musks elektriske fremtid kommer tydeligvis til en forferdelig pris:

https://www.nrk.no/sognogfjordane/norske-ferjer-kan-slutte-a-lage-sveler-1.1385441

Alt skulle bli elektrisk...Ikke bare i Norge faktisk. Jajaja...
Og husk at Norge selger mest av strømmen sin til EU mens land som Tyskland skryter av at de vil stenge alle atomanlegg for 2022o_O. Kan de virkelig det?
Det er antatt at millioner sliter med å betale strømregningen sin i Europa og en god del kan fryse ihjel på sin første vinter hvis strømprisen dobler seg. Ikke alle har det godt som i Norge...
Tyskland etter min mening kan ikke en gang bygge gigantiske vindmølleparker før 2022 for å erstatte sentralene.
Og her kommer grunnen...
ECB har kutet sin månedlig statsobligasjons innkjøp fra 80 Billioner € i mars 2017 til 30 Billioner € i januar 2018.
De har ikke noe valg med sin "balanse sheet", de MÅ fase ut sin kvantitativ lettelse.
No more free money:D

• Liker
Reaksjoner: Grendel og UJU

Bra video som sier alt. "No free lunch" som han sier.
Politikerne selger vind for å forbli på makt, spesielt karrierepolitikerne, de er de verste.
Alt de kan komme med er mer skatt.
Taxing air.png

Ha ha.
Har også vært innom Dominos.
Salt papp oppsummerer vel den opplevelsen.
Ja, ja. Da varer det vel ikke lenge før de forsvinner.
Jeg gir dem gjerne et tupp i ræva på vei ut døra.;)

Tja, tror ikke det skjer med det første. Du vil nok heller se flere dominos iom at de har kjøpt opp dolly, dvs ikke alle er enige med dere ang smak da de gjør det såpass at de kjøper opp annnen kjede for å utvide/satse ytterligere...

Tja, tror ikke det skjer med det første. Du vil nok heller se flere dominos iom at de har kjøpt opp dolly, dvs ikke alle er enige med dere ang smak da de gjør det såpass at de kjøper opp annnen kjede for å utvide/satse ytterligere...

Bare fordi de er et internasjonalt selskap med masse penger i ryggen betyr det ikke at de automatisk slår an i Norge.
Lidl anyone?

Var på besøk hos god kompis i går, han ville ha pizza fra dominos. Fikk levert hver vår kalde papp pizza. Sausen også var jævlig. Ikke pokker om jeg gidder betale 600kr for det en gang til...

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Bare fordi de er et internasjonalt selskap med masse penger i ryggen betyr det ikke at de automatisk slår an i Norge.
Lidl anyone?

Nei, du har rett i det. Nå har ikke jeg hevdet noe annet enn at det ikke skjer med det første iom at de velger å satse ytterligere i Norge med oppkjøpet. De startet med noen få restauranter og velger å satse videre. Jeg kjenner ikke de som driver dominos i Norge, men jeg antar at de ikke hadde satset videre hvis de ikke mente at de kunne tjene penger på investeringen, men hva vet jeg, du har kanskje mer info enn meg...

Har for øvrig ikke smakt pizza derfra ennå, vet ikke om jeg vil etter alle kommentarene her inne.