Må nesten skylde på andre!!Ikke skylde på læresleiva. Selvgjort er velgjort![]()
Er det ikke også en ala carte restaurant der da?Buffet på danskebåten. Maten er grei nok, men når jeg ser mine velfødde landsmenn og deres blekfete barn passere med den ene overlessede tallerkenen etter den andre - og kelnerne bære de samme tallerknene mer enn halvfulle ut igjen - er det smertelig tydelig at det landet jeg vokste opp i for alltid er forsvunnet. Vi er blitt de amerikanske turistene vi lo av for tyve år siden.
Gjennomsnittlig bordskikk i lokalet ligger på hundegårdnivå, og humøret mitt synker i takt med slafselydende og den økende promillen på nabobordet. "Er du sur?", spør ungene idet de lykkelige kommer tilbake etter enda en tur til dessertbordet. "Nei", svarer jeg til konas advarende blikk, "Men på hjemveien blir det nistepakke".
![]()
Jaha? Mulig dette ligg over nivået til ein enkel fyr som køyrer Honda frå '88, men kvifor skal prisen auke så mykje?Minnar litt om enkelte Rolex-annonser kor ein trugar med prisauke kvart augeblikk.
Vis vedlegg 47415
Et fantastisk bilde, som fyller meg med takknemlighet for at jeg har klart å gjennomføre et danskebåtfritt liv.Buffet på danskebåten. Maten er grei nok, men når jeg ser mine velfødde landsmenn og deres blekfete barn passere med den ene overlessede tallerkenen etter den andre - og kelnerne bære de samme tallerknene mer enn halvfulle ut igjen - er det smertelig tydelig at det landet jeg vokste opp i for alltid er forsvunnet. Vi er blitt de amerikanske turistene vi lo av for tyve år siden.
Gjennomsnittlig bordskikk i lokalet ligger på hundegårdnivå, og humøret mitt synker i takt med slafselydende og den økende promillen på nabobordet. "Er du sur?", spør ungene idet de lykkelige kommer tilbake etter enda en tur til dessertbordet. "Nei", svarer jeg til konas advarende blikk, "Men på hjemveien blir det nistepakke".
![]()
Jaha? Mulig dette ligg over nivået til ein enkel fyr som køyrer Honda frå '88, men kvifor skal prisen auke så mykje?Minnar litt om enkelte Rolex-annonser kor ein trugar med prisauke kvart augeblikk.
Vis vedlegg 47415
"Rose smauet"?Så drar vi fra Bergen!
Har vært her siden mandag uten å oppleve "ordentlig Bergensvær". Bare sol og sommer.
Vis vedlegg 47750
8
"Rose smauet"?