Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Buffet på danskebåten. Maten er grei nok, men når jeg ser mine velfødde landsmenn og deres blekfete barn passere med den ene overlessede tallerkenen etter den andre - og kelnerne bære de samme tallerknene mer enn halvfulle ut igjen - er det smertelig tydelig at det landet jeg vokste opp i for alltid er forsvunnet. Vi er blitt de amerikanske turistene vi lo av for tyve år siden.

Gjennomsnittlig bordskikk i lokalet ligger på hundegårdnivå, og humøret mitt synker i takt med slafselydende og den økende promillen på nabobordet. "Er du sur?", spør ungene idet de lykkelige kommer tilbake etter enda en tur til dessertbordet. "Nei", svarer jeg til konas advarende blikk, "Men på hjemveien blir det nistepakke".

F4C6BF93-771D-4FC8-AB20-5BA0DB198D4D.jpg

Får melding fra mine foreldre. 17 cm med vann i kjelleren!
Det er en kjeller som ikke har hatt vannsøl siden jeg veltet skurebøtten der en gang på 70-tallet. Årsaken nå er et sprekk vannrør på nabotomten. Det bør vel bli en grei sak for forsikringsselskapet....?

8

Buffet på danskebåten. Maten er grei nok, men når jeg ser mine velfødde landsmenn og deres blekfete barn passere med den ene overlessede tallerkenen etter den andre - og kelnerne bære de samme tallerknene mer enn halvfulle ut igjen - er det smertelig tydelig at det landet jeg vokste opp i for alltid er forsvunnet. Vi er blitt de amerikanske turistene vi lo av for tyve år siden.

Gjennomsnittlig bordskikk i lokalet ligger på hundegårdnivå, og humøret mitt synker i takt med slafselydende og den økende promillen på nabobordet. "Er du sur?", spør ungene idet de lykkelige kommer tilbake etter enda en tur til dessertbordet. "Nei", svarer jeg til konas advarende blikk, "Men på hjemveien blir det nistepakke".

Er det ikke også en ala carte restaurant der da?
Trodde du var verdens-vant nok til aldri-aldri å oppsøke en buffetrestaurant?;):eek::D

• Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Jaha? Mulig dette ligg over nivået til ein enkel fyr som køyrer Honda frå '88, men kvifor skal prisen auke så mykje? o_O Minnar litt om enkelte Rolex-annonser kor ein trugar med prisauke kvart augeblikk. :D
Screenshot_20170628-181107.png

Et fantastisk bilde, som fyller meg med takknemlighet for at jeg har klart å gjennomføre et danskebåtfritt liv.

Jaha? Mulig dette ligg over nivået til ein enkel fyr som køyrer Honda frå '88, men kvifor skal prisen auke så mykje? o_O Minnar litt om enkelte Rolex-annonser kor ein trugar med prisauke kvart augeblikk. :DVis vedlegg 47415

Det er forandringer i avgiftene, har ikke satt meg inn i detaljene siden jeg ikke skal kjøpe, men har skjønt det slik at noen modeller stiger i pris mens andre blir billigere.