Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Sommeren 2017 var kort.

WP_20170320_06_30_38_Rich.jpg


8
 
Jækla Finn, altså.
Nytter ikke å prøve å selge noe der.
Har blant annet en iphone til salgs for 7.000
En tosk skriver en melding omtrent som følger:
"Hei, ser du har en iphone til salgs for 7000,- Jeg kan by gi deg 6000,- inkl frakt til Oslo"
Jeg sier ok, send med adressen din, og overfør pengene til konto xxx.

Hører aldri noe igjen.

Dette er ikke første gang. Ikke tiende, heller


Jækla Finn
 
I helga la jeg ut min Geneva XXL på Finn. Det tok ikke lang tid før førstemann ringte og sa han tok den for annonsert pris. Så etter litt småprat kom det frem at vedkommende ikke hadde bil. Ålreit som jeg er tilbød jeg meg å levere den hos ham samme kveld. Jeg rigget ned, vasket den, ryddet i bilen, fant frem noen myke tepper og stroppet genevaen fast. Etter et kvarters kjøretur ringer jeg og sier at jeg nærmer meg, og tror du ikke løken trakk seg?! Takk skal du ha!

Mao; Er du interessert, så si fra. Den står fortsatt i bilen i påvente av en kjøper. Slår av 2k for snille TSere i Oslo-området. 15000,- ferdig levert kan ikke være ille;)
 
  • Liker
Reaksjoner: nam_nor og Todda
jeg må være bra tett i pappen, for jeg evner ikke forstå utsagnet 'og da er det dessverre første prioritet å selge til de...'

Åpenbart!
Mangel på norskkunnskaper; Det skal være "dem".
Med andre ord; mangel på språk, betyr mangel på....


8

Edit: Det er jo typisk Finn-språk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
I helga la jeg ut min Geneva XXL på Finn. Det tok ikke lang tid før førstemann ringte og sa han tok den for annonsert pris. Så etter litt småprat kom det frem at vedkommende ikke hadde bil. Ålreit som jeg er tilbød jeg meg å levere den hos ham samme kveld. Jeg rigget ned, vasket den, ryddet i bilen, fant frem noen myke tepper og stroppet genevaen fast. Etter et kvarters kjøretur ringer jeg og sier at jeg nærmer meg, og tror du ikke løken trakk seg?! Takk skal du ha!

Mao; Er du interessert, så si fra. Den står fortsatt i bilen i påvente av en kjøper. Slår av 2k for snille TSere i Oslo-området. 15000,- ferdig levert kan ikke være ille;)

Ferdig levert i Tromsø? ;)

Fint kjørevær har vi også akkurat nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Todda
Apropos Finn.no-irritasjon. Hva er greia med at folk ikke svarer når de har noe til salgs? På utkikk etter en brukt MacBook Pro til datteren min, har sendt mailer til tre ulike selgere, med tydelige kjøpssignaler, og ingen svarer?

Ikke det at man nødvendigvis skal reagere på minuttet. Men innenfor et par dager bør man vel kunne håpe på en respons.
 
Siste gang jeg prøver og gi bort noe på finn. Skulle gibort en komfyr og to kjøleskap, sto tydelig gis bort mot henting. Folk forventer naturligvis gratis levering.
( ikke nok med det, ga bort en fryser for 3. Mnd siden. Nå kommer tosken og forventer at jeg skal dekke reprasjon av den " bør jo forvente at termostaten holder i mer enn 3 mnd.")
 
Siste gang jeg prøver og gi bort noe på finn. Skulle gibort en komfyr og to kjøleskap, sto tydelig gis bort mot henting. Folk forventer naturligvis gratis levering.
( ikke nok med det, ga bort en fryser for 3. Mnd siden. Nå kommer tosken og forventer at jeg skal dekke reprasjon av den " bør jo forvente at termostaten holder i mer enn 3 mnd.")

Du kan jo møte han på halvveien og tilby pengene tilbake.:D