Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Foreldre som har unge i bånd.
Jeg trodde dette var en spøk, men et raskt Google-søk viste et stort utvalg i gåseler for barn. Leid, milde ljos, jeg syntes mange småbarnsforeldre var overbeskyttende da mine var små for ti-femten år siden, med dagens syn på barn som skjøre porselensfigurer ville vår "de lærer best av egne feil, sålenge faren ikke overstiger skrubbsår og neseblod er det ingen grunn til å gripe inn"-oppdragelse antakelig ført til egne tråder på mammaforum.

• Liker
Reaksjoner: Ivar og Bezel
At forummedlemmer kan bytte sitt handle. Totalt umulig å få noe inntrykk av hvem man har med å gjøre når man ikke nileser forumet hver dag.

Jeg trodde dette var en spøk, men et raskt Google-søk viste et stort utvalg i gåseler for barn. Leid, milde ljos, jeg syntes mange småbarnsforeldre var overbeskyttende da mine var små for ti-femten år siden, med dagens syn på barn som skjøre porselensfigurer ville vår "de lærer best av egne feil, sålenge faren ikke overstiger skrubbsår og neseblod er det ingen grunn til å gripe inn"-oppdragelse antakelig ført til egne tråder på mammaforum.
Som tidligere skilærer, så har jeg i mange år sett og erget meg over disse "duste huer" som setter seler på ungene i skibakken:mad: Skal ungene lære å stå på ski, så begynner du i lette bakker nettopp med å lære de hvordan de selv skal regulere farten, for så å øke vanskelighetsgraden/farten i takt med ferdighetsnivået. På denne måten prøver de ut og dermed utøker egen mestring.
Det blir etter mitt syn litt av det samme ellers i livet - la de "tryne", få skrubbsår og spikke seg i fingeren.

Seler på unger makan, det neste blir vel at de begynner å kalle ungene sine Pasop og Trofast!

Men det høres jo ganske deilig ut å kunne sette ungen ut i løpelina noen ganger da. F.eks nå.

Nei, jeg kan ikke like at jentungen skriker ustoppelig fordi hu får tenner..

• Liker
Reaksjoner: Trulle75 og Vasbotten
Forsikringsselskapet nekter å anerkjenne verdivurderinger fra Bjerke og Protid.

Ble henvist til Bjørklund :mad:

facepalm.jpg

Redigert: