Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Kan dessverre ikke skjønne eller like hvorfor replikken i serien White Collar lyder følgende: Er det en fathom 20? Når klokken er en Daytona? Det gir ingen mening for meg, kontekst er at klokken er dyr, og hvorfor skulle ikke Rolex være passende da, altså si det som det er: Er det en Daytona?

Dette er mer en irritasjon, men om noen har et fornuftig svar så spytt gjerne ut, fagkyndig eller ei.

Bilder:

Skjermbilde%202015-10-26%20kl.%2020.17.06_zpsjotzqfil.png
[/IMG][/IMG]

[/IMG][/IMG]

Jeg som pilot går gjennom sikkerhetskontrollen litt mer enn de fleste, og tar aldri av med Speedyen med mindre det piper selv om jeg har tatt av meg alt av metall. Hvis den må av gir jeg den personlig til vekteren og ber han/henne ta GODT vare på den. Har funket fint hittil.

Angående sikkerhetskontrollen generelt, den genererer mye bannskap blant oss flygende. Barbérbladet mitt ble konfiskert her om dagen. Det irriterende med dette er at det har gått fint å ha med hittil. Mye går fint en stund, men så treffer man tilfeldigvis Lille-Adolf som har en dårlig dag, og da må negleklipper ut av bagen, beltespenne, klokke og sko av. Dette blir NOE irriterende i lengden, spesielt siden jeg rett etterpå går og setter meg i cockpit på et fly som veier mellom 40 og 80 tonn, hvor vi har en diger øks...

hahaha...bra siste linje!
Det merkelige, er at jeg aldri etter den episoden har tatt av meg klokken i sikkerhetskontrollen igjen. Jeg går for din strategi i om det skjer igjen.

Kjenner meg igjen i det med barberbladet...er liksom heller ikke det samme å barbere seg med en engangshøvel av kvesset plast som man får i hotellresepsjonen, når man har en kvalitetshøvel til tusenlappen men uten blad i toalettmappen.

• Liker
Reaksjoner: semmern
Heldigvis har ikke sikkerhetskontrollen på flyplassene oppdaget faren med slips og belte...
Jeg er overbevist over at de kan yte stor skade, på rette vedkommende... Ikke si det til noen. Da blir det bukseseler og slipsløse plagg..

Kanskje et langt turban...

8

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Kan ikke like matematikk i media
19 nye Dreamlinere skal sørge for at flyselskapets langdistanseflåte mangedobles. Med dagens ordre vil Norwegian ha totalt 38 Dreamlinere innen 2020​
Hvis mine lærere ikke sviktet meg under 16 års studier i nevnte fag så er det vel rettogslett en dobbling.
... and don't get me started on statistikk og diagrammer :)

Arbeidsledig, drit lei nav. Umulig å finne jobb. Flytte for å få seg jobb og lære seg å like stedet man flytter til?

@Tutto Det er vel ikke NAV sin skyld at du er arbeidsledig?
Det er fortsatt ens eget ansvar å skaffe seg arbeid, NAV gir hjelp til selvhjelp!

Du finner kanskje ikke "drømmejobben" med en gang, men arbeid finnes der ute,- du må kanskje senke/endre kravene i en periode.

Lykke til med jobbsøkingen!

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Arbeidsledig, drit lei nav. Umulig å finne jobb. Flytte for å få seg jobb og lære seg å like stedet man flytter til?

Bruk NAV! De er der for å hjelpe! Det er mye kompetanse som du kan dra nytte av for å skaffe deg neste jobb.

Alternativt er å bruke karierefirmaer som Medvind etc. De kan drille deg i jobbsøking, CV-skriving etc. Det er ikke umulig at du får en midlertidig (les ikke drømme-jobben) med det første, men det er alltid et skritt på veien. De fleste jobber blir til mens du jobber! (Den som vil får det til! Bruk de kanaler du har tilgjengelig).

En gammel kollega mistet jobben i vinter/våres. Han fikk seg en fin jobb nå nylig!!

Lykke til!! Dette går bra!

8

• Liker
Reaksjoner: BRIO1368
Hvilken TV-serie er det dere snakker om @andres og @Consigliere ? Det som plager meg nå er at man ikke kan få trilla fritt rundt i rullestolen sin og se på spretne bloggerrumper fra Drammen fordi disse Oslo-gutta flyr i veien hele tida!:p

• Liker
Reaksjoner: Consigliere
Syklister som sykler i veibanen - og ikke på den milevis lange nye sykkelstien som går parallelt med veibanen.

Sykler til jobben selv og kjører bil annenhver dag, så jeg deltar i begge "leirer", men jeg sykler ikke i veibanen når det for svarte hel%&&te er sykkelsti. Tenk hvis fotgjengere skulle begynne å gå i veibanen. Makan, ass.

Hvor finner man sånne?! Det positive er jo at man føler seg meget normal når man ser på da...

Må bare innrømme at jeg også datt innom dette programmet i går. Satt igjen med en usikkerhet på hvorvidt det var skuespill eller ekte vare. Av det jeg fikk med meg så vil jeg nevne de herlige hagenissene. Lignet ikke den ene hagenissen på skuespilleren/det ekte mennesket.

• Liker
Reaksjoner: andres