Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

@Obelix - Skovdahl har helt rett. Det er et dovendyr med stil :cool:
9WKfbRE.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Obelix og Grendel
Konsertsommeren er igang, og jeg bor et par hundre meter fra det svært lite lydhemmende teltet hvor konsertene spilles. Det er vanligvis greit med litt bassgang i luften, men ikveld forpestes hele sentrum av et dansevennlig rølpeband med en ekstremt enerverende vokalist, og trekkspill. Hva feiler det politikerne i denne byen; urinering på offentlig sted er forbudt men det står ingenting i politivedtektene om å plage folk med trekkspillmusikk. Det har ikke vært så ille siden DDE spilte her for noen år siden, og jeg sovnet inn til "Rompa mi". Det er nesten så jeg savner tiden da alt var stille i byen etter at bedehuset stengte kl 2130.
 
Det er bare 4 dager igjen med Show Chow - så kan man ferdes trygt igjen.

Show Chow startet med sin første forestilling i den lokale kinoen tirsdag 11. august 1981. De forteller at de på forhånd fikk klar beskjed om at dette ikke ville gå noe bra siden folk i Egersund ikke gikk ut på kultur på den tida. Til deres egen og andre overraskelse ble forestillingen utsolgt og to uker senere leide de kinoen igjen. Resten er historie.

Resten er historie altså. Skolepensum. På barneskolen. I zimbabwe.
 
Kan i utgangspunktet ikke like (feber-)syke barn. Jeg liker barnet, men ikke at det er sykt.
Når sykdommen nå på sin femte dag betyder at i tillegg til å itvinge treåringen paracet, ibuprofen og termometer så ska han utsettes for en tidagers penicilinkur, for å drepe streptokokker, der første to forsøk å servere væsken spyttets ut over velmenende foreldre.
 
Synes du sutrete småbarnsforelder-tråder er like spennende som å se maling tørke, gå rolig videre, for her er en til..

Klokken er fem, og podene er hjemme i heimen, godt plassert i sofaen, og det er bra, fordi de er trøtte etter en dag i barnehagen. Med seg hjem har de hver sin pose fra barnehagen, fylt med "dekorasjoner". Det er som oftest ensbetydende med isoporfigurer eller noe kartong - rikelig - jeg skriver rikelig - pålimt glitter. I store mengder. Limet derimot, har de vært sparsomme med. Men hva kan du kreve, det er jo tanken som teller..

Posene skal åpnes, og dekorasjonene de har jobbet så iherdig med blir nå (hvis jeg ikke rekker å intervenere) disintegrert i sine enkelte smådeler. Nevnte glitter er nå over alt. I sofaen, på klærne, i håret deres - på gulvet. Ta et dypt pust inn, børst av de det verste, geleid de inn til middag, og støvsug frenetisk i mellomtiden.

Middagen går sånn nogenlunde. Kun litt søling på gulvet, og bare en kopp veltet. Det går jo bra! Den yngste poden er nå dangerclose til det beryktede "A" giret. Man skulle tro at når de er så slitne at de nesten ikke kan stå, så kunne de chille på den nå støvsugede sofaen. Men nei, enter "A" mode, og "A"; Det står for "Appetite for destruction".

Mens dette pågår, ringer telefonen. Det er min mor som vil fortelle i detalj om hva hun har plantet i hagen. Jeg jatter med, og prøver å hinte om at det er en situasjon som krever min oppmerksomhet. Til slutt er vi ferdige med stemor og hortensia, og vi kan sjekke status i stuen. Sjekk: En hel tørkerull dratt ut over, og mellom bord og stoleben. Sjekk: Brorparten av en 1 1/2-liter med eplejuice er veltet ut over gulvet, da storesøster skulle ha juice, og lot kartongen stå på stuebordet uten kork. Sjekk: Middagstallerken med innhold på gulvet, spredd ut over.

Sliten får du avkommet i seng, rydder, tørker, vasker bort alt kaoset. Du føler det kunne vært på tide med en dusj nå, hard som dagen har vært. Av med klærne, og på med vannet. Da er det i øyekroken du ser i speilet det blinker nede på messingen, og det er ikke vinterpur hud. Sjekk: Det før nevnte glitter, nå også i Mumidalen med tilliggende herligheter.. Da er det urmannen reiser seg inni deg: Nei, det kan jeg ikke like!!!!
 
Redigert:
Sutrete småbarnsforeldre som @Futen som tør å komme med et slikt innlegg dagen etter at jeg har opplevd at hun på 5 i øverste køy spydde utover hele sengen, utover seg selv og utover gulv/møbler og praktisk talt halve rommet klokken 0100, før hun ble etterfulgt av han på 4 i nederste køy som spydde utover hele sengen og seg selv klokken 0145 etter at 5-åringen var badet, gulv og møbler vasket og sengetøy og klær satt på vask. Ny runde med barne-, kles-, sengetøy- og gulvvask, før 7-åringen våknet 0230 med 39 i feber, dog uten oppkast. FML.
 
Det fine med barn: Ein har alltid noko å gjere på.
Det negative med barn: Ein har alltid noko å gjere på.

Sliten som få her av at ein har ein minstemann som snart er 2 år og ikkje har sove gjennom ei natt endå.
Både meg og mora ser jo ut som mumiar både i sosiale lag, og i jobbsamanheng.

Eit smil om morgonen og det er gløymt...

Kan jo dog ikkje like all denne nattevåken....:)
 
Hadde planlagt et kjøp fra et medlem her som sa at jeg kunne få kjøpe klokken siden jeg var førstemann ut.

Ringte nettopp og fikk beskjed om at han hadde lovet flere, men at det skulle komme i dag for å plukke den med seg.

Kjenner at jeg ikke er så happy.
 
Når kona kommer hjem etter handleturen, og blir sur fordi jeg ennå ikke har kommet i gang med dagens snekkeroppgave.

Siden når var "Måtte velge klokke og bytte rem" ikke en gyldig forklaring??

Spørs litt hva "handleturen" inneholdt? Dersom hun feks handlet mat, hageredskaper osv, så kan jeg forstå. Dersom det var mere shopping av klær og smykker til seg selv, for så å bli grinete fordi mannen hjemme ikke har gjort nok arbeid..
 
Sekssifret beløp for å fikse gårdsplassen på +- 50 kvm. Hvordan kan markiser være så dyrt? Male hele huset utvendig. Olje verandaene. Male og pusse opp elskovsredet, som knapt kan kalles det lenger da minstemann nekter å ligge lenger enn en meter fra pupp.

Madammen har fått for seg at vi skal være et omplasseringshjem for kaniner. Greit det! Men hvordan den lille kaninungen, som ikke er stueren, klarer å produsere så mange brunkuler ved å spise høy og litt pellets er for meg sjokkerende.

Sommerferie? Snakkast.

EDIT: Fikk en tekstmelding på jobb tidligere idag om at kaninunge nr.2 ankommer om kort tid....
 
Redigert:
Skoleklasser på nattog. Høye på sukker, og som holder et støynivå som kan sidestilles med jagerfly. Takker høyere makter og diverse geistlige for hodetelefoner med aktiv støyisolering.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Tetragrammaton