Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Liker ikke at Oslo «stenges» for at folk skal få løpe i gatene. Sentrumsløpet forrige lørdag, Holmenkollstafetten kommende lørdag, Oslo Marathon, Rosasløyfe løpet, KK mila, Hedersløpet og jeg vet ikke hva, kommer senere i år :mad:
Da kan jeg anbefale en av de mange småbyene rundt omkring på Østlandet disse dagene. Der skjer det ikke en dritt, spesielt ikke i sentrum. Skjer det noe så er det på Amfi, Thon, Citycon eller Alti. Byene ligger brakk overalt ellers ;)

Folk som må parkere så langt unna nabobilen at døren går helt opp for å komme seg ut. Spar litt parkeringsplass til oss andre da plis.
…og BMW-, Audi- og Porscheeiere som er så livredd for parkeringsbulker på SUVene sine at de parkerer midt over to plasser for å ha en meter å gå på på hver side av bilen.

Har aldri sett noen i en Skoda eller Volvo gjøre det, si.

Volvo som tar 2 plasser for lading av elbil.. Og det var 10-15 romslige plasser ledig
1000002468.jpg

…og BMW-, Audi- og Porscheeiere som er så livredd for parkeringsbulker på SUVene sine at de parkerer midt over to plasser for å ha en meter å gå på på hver side av bilen.

Det er et reelt problem, og jeg kjenner meg litt igjen. Nå hører jeg ikke til de som tar to p-plasser, men jeg er nøye med hvem jeg parkerer ved siden av. Er det en billig kinabil, gammel rustholk eller familiekjerre med barnesete så blir avstanden automatisk lenger. Jævilg irriterende med parkeringsbulker fordi andre ikke bryr seg om slikt på sin bil.

Det er et reelt problem, og jeg kjenner meg litt igjen. Nå hører jeg ikke til de som tar to p-plasser, men jeg er nøye med hvem jeg parkerer ved siden av. Er det en billig kinabil, gammel rustholk eller familiekjerre med barnesete så blir avstanden automatisk lenger. Jævilg irriterende med parkeringsbulker fordi andre ikke bryr seg om slikt på sin bil.
Gjør akkurat det samme selv. Ser nøye an hva slags biler jeg parkerer ved siden av.