Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Det er faktisk en del av kjøreopplæringen på tungbil, så tipper vedkommende har lappen på C/CE. Handler om drivstofføkonomi og å kjøre så grønt som mulig. Men kan være plagsomt selv om.

Tungbiler har litt andre hensyn . Uansett så er det en ganske egoistisk kjøremåte der en forstoppet trafikken helt unødvendig.

Tungbiler har litt andre hensyn . Uansett så er det en ganske egoistisk kjøremåte der en forstoppet trafikken helt unødvendig.
Feigt å vise bremselys vettu. Da blir det sånn.
Spøk til side, om flere hadde kjørt som tungbiler, skal du bare se det hadde blitt litt mer flyt i trafikken. For da er man helt avhengig av flyt.

Feigt å vise bremselys vettu. Da blir det sånn.
Spøk til side, om flere hadde kjørt som tungbiler, skal du bare se det hadde blitt litt mer flyt i trafikken. For da er man helt avhengig av flyt.

Tja einaste eg ser er at trafikken stopper opp nedover dei nederste 2 rundkjøringene og et kryss .. så tvilsomt .

Tja einaste eg ser er at trafikken stopper opp nedover dei nederste 2 rundkjøringene og et kryss .. så tvilsomt .
Det er ikke tvilsomt i det hele tatt. 90% av trafikken hadde hatt mye bedre flyt hvis alle hadde prøvd å se trafikkbildet fra en tungbil. Det handler om lese trafikkbildet på en mer effektiv måte å kjøre mer sømløst og drivstofføkonomisk. Men for sjåfører som aldri har kjørt noe større så kan det virke ulogisk og irriterende.

Samme prinsipp på motorsykkel, om enn i mindre skala. Stopper du helt ved lyskryss og må sette foten ned har du tapt.

• Elsker
Reaksjoner: Grendel