Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Hehe. Det minner meg om et råd jeg fikk fra en i HR. For stillingsannonser (og utleieannonser for bolig, men da privat) ba hun alltid søkeren skrive noen ord om seg selv.

Slik fikk hun testet om søkeren kunne lese, skrive og ta enkle instruksjoner. Strøk man på den gikk søknaden rett i søpla, uansett CV.

Liker ikke at enkelte (egentlig ganske mange) velger å kalle investor for invistor.
Liker heller ikke særskriving, eller som noen vil si; sær skriving. :mad:

Liker ikke at enkelte (egentlig ganske mange) velger å kalle investor for invistor.
Liker heller ikke særskriving, eller som noen vil si; sær skriving. :mad:
Ordet "Invistor" er en stående spøk her inne basert på observasjoner av ufolk fra "kukkeriet" på facebook som har omtalt seg selv eller beskrevet andre. De som ikke bruker det med glimt i øyet bør tas med bak vedskjulet for en omgang med svolken...

En regel kan være at brukes ordet her inne på TS er det alltid med glimt i øyet.
Hmmm, skeptisk...
Om det ikke skal fortjene pisk mener jeg at ironien bør synliggjøres på et eller annet vis, f.eks. vha. hashtag, kursiv, hermetegn e.l.
Jeg så et innlegg der det ble brukt #invistor, og da er det godt forståelig og godt innafor.
Det bør ikke være en brannfakkel at vi sannsynligvis har vår andel løkruller som bruker skrivemåten i fullt alvor også her inne, eller tror vi på at vi bare er sååå mye bedre enn bermen ? :mrgreen:

Hmmm, skeptisk...
Om det ikke skal fortjene pisk mener jeg at ironien bør synliggjøres på et eller annet vis, f.eks. vha. hashtag, kursiv, hermetegn e.l.
Jeg så et innlegg der det ble brukt #invistor, og da er det godt forståelig og godt innafor.
Det bør ikke være en brannfakkel at vi sannsynligvis har vår andel løkruller som bruker skrivemåten i fullt alvor også her inne, eller tror vi på at vi bare er sååå mye bedre enn bermen ? :mrgreen:

Det er ikke alltid enkelt dette med ironi. Spesielt ikke i skriftlige henvendelser. Selv har jeg alltid vært en 'ivrig' bruker av ironi. "Muselortere" hjelper. Jeg pleier også å legge til et smil. Det er bare litt trist at jeg aldri har vært fan av disse moderne smileys. Jeg er en "gammel IT-kar" og er derfor godt bevandret med emoticons. Derfor bruker jeg slike emoticons som er skrevet med tekst. Da gjerne "kolon minus parentesslutt". Nå bruker jeg briller, så da blir kolon byttet ut med et åttetall.

Nå ligger det (dessverre) inne en automatikk i denne editoren som endrer mine "åtte minus parentesslutt" som gjør disse om til en smiley. Det går jo ikke ann for en gammel mann? Derfor blir det bare et åttetall.

Det kan nok derfor være en del ulike måter å fremstille slike smil og ironi på. Det vanlige er at det bare er gode venner her på TS.

8

• Liker
Reaksjoner: orjand
Venter på en pakke innlevert i Hammerfest nyttårsaften. Har den falt av snøskuteren et sted utenfor Alta?

Sendte en pakke til Drøbak i går. Kan hentes i dag. Forskjell på nord og sør, gitt.
Screenshot_20220106-172742_Posten.jpg
Screenshot_20220106-082953_Posten.jpg

• Wow
Reaksjoner: Grendel
Scandinavian Airlines. Jeg kan ikke like hvordan SAS stadig nærmer seg lavprisflyselskapene i service og tilbud. Joda, skjønner at det er pandemi og greier, men er løsningen å ikke ta vare på de som faktisk velger fly med dem? KLM greier det fint, til og med United glimter til med moderne løsninger og et snev av kundeservice, men SAS har dessverre virkelig tapt seg.