Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Ting å ikke like - min inneværende arbeidsgiver.
Mange flotte mennesker her, men som et kollektivt hele kan det reise en viss plass..
 
  • Haha
Reaksjoner: Jone
Facebook / meta. Eg er omtrent en barnehagegruppe/fritidsgruppe(r) unna å skille veg med den.
MSM Ekkokammer.
Smalt døra i 2017.
Ble shadowbanned etc etter å ha distribuert gamle EU interne dokumenter.
Var ikke en gang piratert dokumentasjon.
Disse kom fra Pittsburgh Pennsylvania sin universitets arkiv.
Brussels mafiaen tåler ikke en gang det de skriver selv:rolleyes: og FB politiet ikke det heller.
 
Redigert:
Tror jeg er på tiende eller ellevte året uten FB. Ikke savnet det en dag siden. Bare å skille lag.

Ja . Men så var det alt som involverer avkommet då som skal planlegges etc etc over Facebook. Eg pleier berre å logge ut noken dager i slengen .
Forøvrig kan vi føre Instagram på listen også . Det og er langt over the top
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Ja . Men så var det alt som involverer avkommet då som skal planlegges etc etc over Facebook. Eg pleier berre å logge ut noken dager i slengen .
Forøvrig kan vi føre Instagram på listen også . Det og er langt over the top
Har ikke FB, Instagram eller X/Twitter. Ikke Tiktok heller for den del.
 
Tror jeg er på tiende eller ellevte året uten FB. Ikke savnet det en dag siden. Bare å skille lag.

-Det som irriterer meg noe så grenseløst, er alle nissene som på død og liv MÅ opprette en FB-gruppe for alt ungene er involvert i - til tross for at det finnes eksisterende alternativer -Spond og Vigilo, for å nevne to vi bruker her i kommunen- som kan fylle samme funksjon.

Noen får ikke med seg beskjeder fra idrettslaget gitt gjennom Spond, eksempelvis - og klager over at det ikke er publisert på FB, til tross for at de HAR Spond for å melde ungene på treningene, OG Spond har push-varsler. Men nei.

Allikevel skal det altså på en mystisk måte være jeg som er sær om det postes en oppdatering om skøytedag på FB og ikke i Vigilo, og jeg derfor er lykkelig uvitende om den inntil fruen stønner og ruller med øynene og spør meg hvor vanskelig det egentlig kan være å kikke innom Facebook i ny og ne; jeg pleier da å svare at FB virker litt riski, jeg er redd elskerinnene mine vil finne ut om hverandre - og, ikke minst, om henne - om jeg plutselig er aktiv på FB - og slik går nu dagane.

Rant over. Facebook er ikke et teknologiproblem, det er et menneskeproblem. Akk.
 
Tror jeg er på tiende eller ellevte året uten FB. Ikke savnet det en dag siden. Bare å skille lag.

+1 kanskje fire år uten, jeg vil påstå at det faktisk gir ganske mye glede å vite at jeg ikke bidrar til Meta og hva de representerer. Aldri savnet. Jeg har også barn i idrett og på barneskole med div. fb grupper, men antar at om jeg ikke hører om ting via normale kommunikasjonskanaler så er det neppe veldig viktig…
 
Har dere hørt om Schrödingers Gram?

Hvis man har gjort noe flott med familie og venner men enda ikke postet det på Instagram, har det da egentlig skjedd?

@OddE Vigilo er høyt på hat-listen min; det er en undermåls programvare vedlikeholdt av undermålere som ikke vet forskjellen på brukere og beta-testere. Det eneste du kan stole på er at den klapper sammen om skolen sender ut en 9-8.
 
  • Haha
Reaksjoner: Heftos
En får ikke sympati for et negativt syn på overvåkingsboka, når hele saueflokken på foreldremøtet eller blant foreldre på fotballaget bretter ut livet sitt i all offentlighet. Folk generelt er svært ukritiske til å legge igjen digitale spor. Heldigvis har jeg med noen meningsfeller blitt respektert for våre sære holdninger, er litt stolt av å aldri hatt fb konto.
Håper og tror det blir en holdningsendring når meta får bruke persondata med velsignelse. Tenker flere vil plages når det viser så opplagt hvor omfattende, og hvor mye butikk det er i overvåking
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord og Heftos
En får ikke sympati for et negativt syn på overvåkingsboka, når hele saueflokken på foreldremøtet eller blant foreldre på fotballaget bretter ut livet sitt i all offentlighet. Folk generelt er svært ukritiske til å legge igjen digitale spor. Heldigvis har jeg med noen meningsfeller blitt respektert for våre sære holdninger, er litt stolt av å aldri hatt fb konto.
Håper og tror det blir en holdningsendring når meta får bruke persondata med velsignelse. Tenker flere vil plages når det viser så opplagt hvor omfattende, og hvor mye butikk det er i overvåking

Å fy fanken så lei jeg er av at Messenger / FB Groups alltid er default verktøy-valg når foreldre/dugnad/idretts-grupper skal organisere og samhandle.

Når ungene er ferdig med skoleverket blir det deilig å slette FB for godt.
 
  • Liker
Reaksjoner: DrDoppler
Når aviser velger å skrive om omsetningen og ikke nevner noe om inntekten.
IMG_3456.png