Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Apropos lue inne. Denne sang vi mye i første klasse i 1968:

Nei, nei gutt,
dette må bli slutt!
Ikke storme inn i stua
før du har fått av deg lua!
Glemte du det rent?
Det var ikke pent.

Husk å ta
alltid lua a’!
Ikke kast den, ikke sleng den,
pent og rett på knaggen heng den!
Tørk av foten din
og gå stille inn.
 
+1 !

Jeg liker ikke når folk har på seg lue innendørs. Spesielt på spisesteder.

Hør hør. Har bemerket meg at enkelte faktisk trener med lue på treningssenteret! Why? WHY? Det ser både idiotisk ut og er helt uten funksjon.
 
Apropos lue inne. Denne sang vi mye i første klasse i 1968:

Nei, nei gutt,
dette må bli slutt!
Ikke storme inn i stua
før du har fått av deg lua!
Glemte du det rent?
Det var ikke pent.

Husk å ta
alltid lua a’!
Ikke kast den, ikke sleng den,
pent og rett på knaggen heng den!
Tørk av foten din
og gå stille inn.

Mener bestemt at vi også lærte denne i barneskolen på 80-tallet!
 
Misliker å føle meg som om jeg er blitt ranet etter og ha hentet en pakke fra utlandet på Posten. (Post i butikk for å være helt nøyaktig.) Å betale 360,- i MVA er helt greit for det går til skole, gode veier og bedre middager til de folkevalgte, men at Posten evner å ta 253,- i gebyr for dette, altså 70% av MVA beløpet er for meg uforståelig. Fedex klarer seg med betydelig mindre gebyrer og bedre service attpåtil.
 
Apropos lue inne. Denne sang vi mye i første klasse i 1968:

Nei, nei gutt,
dette må bli slutt!
Ikke storme inn i stua
før du har fått av deg lua!
Glemte du det rent?
Det var ikke pent.

Husk å ta
alltid lua a’!
Ikke kast den, ikke sleng den,
pent og rett på knaggen heng den!
Tørk av foten din
og gå stille inn.
Toåringen hjemme har visst lært denne (hos mormor?) og jeg har til nå bare hørt: "nei nei gutt, det må bli slutt" og så noe med lua og stua.
Godt det endelig er håp for neste generasjon nå som denne er fortapt
 
Misliker å føle meg som om jeg er blitt ranet etter og ha hentet en pakke fra utlandet på Posten. (Post i butikk for å være helt nøyaktig.) Å betale 360,- i MVA er helt greit for det går til skole, gode veier og bedre middager til de folkevalgte, men at Posten evner å ta 253,- i gebyr for dette, altså 70% av MVA beløpet er for meg uforståelig. Fedex klarer seg med betydelig mindre gebyrer og bedre service attpåtil.

Kvitterte ut en reim nå forleden: 129,- gebyr, 81,- MVA
Desverre er det ikke alle ganger lett (og ei heller forutsigbart) med hvilken leverandør av sendingen
 
Når "Frank" (ikke på TS) avtalte å kjøpe en klokke av meg på mandag for f2f overlevring i dag for så en sende en sms i dag at han "dropper handelen". DUST
Denne Certinaen viler det nok en forbannelse over :mad: Sendte den i oppkrav til en viss herr Tønnesen i Haugesund (finnes en mikrotråd om nevnte herremann) og han har ikke hentet den (ankom Haugesund 14 mars) og svarer ikke lenger når jeg kontakter han. DOBBELTDUST!
 
Lue? Hva med de som trener i hettegenser????

Eller hva med de som trener i helsetrøye på treningsstudio?

Eller går med helsetrøye generelt. Greit som underlag, for da er det ikke synlig, men så lenge man ikke spiller basketball så kan man med fordel velge et annet plagg.
 
@Thomas - funnet et eksemplar av manne-arten som trener i hette-singlet ute hos meg. Burde kanskje fått dokumentert det ;)
 
Redigert av en moderator:
Liker ikke og liker ikke... Forstår ihvertfall ikke hvorfor det er så mange som skal ta storhandelen på Obs iført fullt fjell/skiantrekk??? Hallo, det er et kjøpesenter. Tørt gulv og tak over hodet. Veien utenfor er bar så dere kom ikke gående på ski med fjellpulken klar til å trekke varene med dere hjem igjen.
 
Liker ikke og liker ikke... Forstår ihvertfall ikke hvorfor det er så mange som skal ta storhandelen på Obs iført fullt fjell/skiantrekk??? Hallo, det er et kjøpesenter. Tørt gulv og tak over hodet. Veien utenfor er bar så dere kom ikke gående på ski med fjellpulken klar til å trekke varene med dere hjem igjen.

Haha, dette har jeg lurt på flere ganger selv!
 
Liker ikke og liker ikke... Forstår ihvertfall ikke hvorfor det er så mange som skal ta storhandelen på Obs iført fullt fjell/skiantrekk??? Hallo, det er et kjøpesenter. Tørt gulv og tak over hodet. Veien utenfor er bar så dere kom ikke gående på ski med fjellpulken klar til å trekke varene med dere hjem igjen.

Minner meg om disse velduftende damene med perfekt hår/sminke som tar lørdagshandelen iført tights og løpesko. Ofte observert på Røa-senteret og CC Vest.
 
Akkurat ute av senga etter nær døden man flu, og hva skjer så? Jo, da knekker 2-åringen beinet rett under kneet på trampolinen.
 
Ikke bra! Høres ut som noen kjedelige uker for avkommet. Får håpe det er et ukomplisert brudd og at det gror fort.