Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Veps. Fikk 15 stikk på ryggen forrige helg - klør fortsatt!
make-homemade-bee-wasp-trap-kill-no-kill.1280x600.jpg

Mulig dette er sært.
Men jeg blir så irritert når folk legger ut klokker i det lavere prissiktet med tekster som "Trenger ikke å bruke idiotiske summer for å få en 300m dykker" eller "Beklager å måtte poste denne, men jeg liker den så godt"

Kort oppsummert folk som deler bilder og benytter teksten til å rakke ned på andre merker/kostnad eller beklager at de la ut bilde.

Bare vær stolt av klokken din og del bilder.

At startknappen på min eGolf for andre gang har flasset av metall, med den konsekvens at jeg stakk meg til blods på dette. Auuu!

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Var liksom det som var poenget mitt..
Mener å huske at min eldste gikk fra å våkne kl. 5 til kl. 4 når vi gikk over til vintertid. Tok en ukes tid før vi var tilbake til "normalen" igjen;)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
At Finn.no ikke har et "ræl" filter.
Og at sommerens innhogg på klokkekontoen gjør at det finnes altfor lite spennende på mitt prisnivå.
Og at det fortsatt er flere salgsannonser på k/s uten bilder og/eller pris(?)
Folk! ;)

Putt dette i søkefeltet, fjerner det meste ;)

-luxurywatches -wellington -michael -kors -invicta -mango -skagen -diesel -dkny -barn -jacobs -police -dyrberg -nixon -uboat -ferrari -gant -armani -guess -fossil -axcent -puma -twsteel -apple -kaoz -welder -wenger -lacoste -d&g -dolce -gabbana -gabana -puma -lommeur -inex -dilligaf -hugo -hilfiger -festina -"tw steel" -disney -"calvin klein" -triwa -kyboe -cavalli -spion -veggur -spionklokke -veggklokke -"vegg ur" -"vegg klokke" -ikea -dyreberg -sykepleier -søsterur -"søster ur" -klokkeradio -"klokke radio" -vekkerklokke -"vekker klokke" -pulsar -"jet set" -adidas -nike -honore -klein -techno -timex -sector -jaguar -volvo -bmw -audi -ford -smartwatch -"smart klokke" -"smart watch" -iwatch -dame -dameur -dameklokke -kvinne -kvinneklokke -kvinneur -barn -barneklokke -barneur -jente -jenteklokke -jenteur -gutt -gutteklokke -gutteur -diamant -diamanter -swarovski

Å ha lært at linfrø inneholder cyanid / blåsyre som frigis når de knuses / tygges. WTF.

Det samme har frøa i epler også!
Det er ein kjent sak at frø fra rosefamilien kan inneholda cyanogene glukosider. Cyanogene glukosider blir til til blåsyre (hydrogencyanid; HCN) i magen. Knuste frø vil frigjeree meor HCN. Kjernehuset i eplet inneholder ikkke desse stoffa, kun frøa og kjerna inne i frøa.

Andre ting som inneheld cyanogene glukosider er linfrø, aprikoskjerner, kassava og bambusskudd.