Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Svensker på kundeservice. Skal bestille to hotellrom, som ligger ved siden av hverandre. Dama skjønner ikke hva jeg mener når jeg snakker norsk. Går over til engelsk - og hun svarer på engelsk at hun ikke skjønner hva jeg vil bestille. Fuck. :mad:

Edit: Kona ringer - treffer en norsk kundebehandler - og vips var alt bestilt og bekreftelse mottatt. :)
 
Redigert:
Finnes verre @Loevhagen ..
IMG_0032.JPG
 
Svensker på kundeservice. Skal bestille to hotellrom, som ligger ved siden av hverandre. Dama skjønner ikke hva jeg mener når jeg snakker norsk. Går over til engelsk - og hun svarer på engelsk at hun ikke skjønner hva jeg vil bestille. Fuck. :mad:

Edit: Kona ringer - treffer en norsk kundebehandler - og vips var alt bestilt og bekreftelse mottatt. :)

Brevid ;)
 
At turen til Skeidar for å kjøpe lenestol endte opp som turen til Skeidar for å kjøpe lenestol, sofa, benk og pynteputer(!?!).
Kom hjem og fant tilfeldigvis reklame fra Skeidar liggende på kjøkkenbordet, oppslått på den siden hvor de reklamerer for.. Ja, helt riktig. Sofaer! Føler meg lurt :( Og pynteputer? Der har du virkelig muligheten til å kaste penger ut av vinduet! Jaja. Happy wife osv...
 
Treningssenteret i januar: Ingen parkering. Mengder av nye mennesker, som stort sett tilhører to kategorier:

1. Nyttårsforsettmotiverte middelaldrende som ikke bare skal trimme bort adventseksessene fra julen 2016, men også de ti foregående julefeiringer. Kvinnene møter flokkvis i identiske nyinnkjøpte treningsklær, av uforståelige grunner gjerne med genser rundt livet, mens mennene ofte er ikledd noe som kanskje passet for ti år siden men nå ser ut til å kunne revne nårsomhelst. Etter mange års sofasliting og forfall skal det nå tas tak i alt på en gang. Det betyr full livsstilsendring med styrketrening fire ganger i uken, like mange økter kondisjon, lange gåturer i helgene, all mat fra bunnen, slutt på sukker, fett og karbohydrater, sykle til jobb, gå i trapper, hogge veden selv, sette av to kvelder i uken til voksentid med partneren, rydde kjelleren, begynne på malekurs, sette seg inn i ungenes dataverden, lese bøker, oppdatere garderoben, bruke mindre tid på Facebook og ha minst fire orgasmer i uken. De fleste av disse faller fra før kalenderen viser februar, men tegner nytt årsmedlemsskap på senteret januar neste år.

2. Unge drivhusvekster av begge kjønn som er igang med "Sommerkropp 2017"-prosjekter. Mens jentene stort sett oppfører seg ordentlig bortsett fra at de gjør det umulig for oss halvgamliser å se i noen annen retning enn nedover i frykt for å bli oppfattet, stort sett korrekt, som gamle griser, møter guttene helst i store, solariumsbrune og kroppshårsmanglende gjenger som okkuperer benken i timer av gangen, løfter mye tyngre enn det som er forsvarlig utfra styrke og teknikk, er fullstendig døve for alle råd og aldri legger tilbake utstyret etter at det er brukt. Av disse forsvinner halvparten tilbake til PC-ene i løpet av en uke når resultatene uteblir, mange av de mer utholdende får belastningsskader en gang før påske og ses aldri igjen, og et par stykker opplever mistenkelig voldsom muskelvekst når sommerferien nærmer seg.

Ikke misforstå; det er bare positivt både for folkehelse og folketrygd at mennesker trener. Men hvorfor i huleste må alle begynne samtidig? Hva om man innfører aprilforsetter? Sukk.

Weightlifting%20Backwards.gif
 
Svensker på kundeservice. Skal bestille to hotellrom, som ligger ved siden av hverandre. Dama skjønner ikke hva jeg mener når jeg snakker norsk. Går over til engelsk - og hun svarer på engelsk at hun ikke skjønner hva jeg vil bestille. Fuck. :mad:

Edit: Kona ringer - treffer en norsk kundebehandler - og vips var alt bestilt og bekreftelse mottatt. :)

Hehe :)
 
Svensker på kundeservice. Skal bestille to hotellrom, som ligger ved siden av hverandre. Dama skjønner ikke hva jeg mener når jeg snakker norsk. Går over til engelsk - og hun svarer på engelsk at hun ikke skjønner hva jeg vil bestille. Fuck. :mad:

Edit: Kona ringer - treffer en norsk kundebehandler - og vips var alt bestilt og bekreftelse mottatt. :)
Antar jeg korrekt at du snakker "Jæren" dialekt?
I så tilfelle er det ikke bare Svensker som sliter med å forstå;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og UJU
At jeg har fått ørebetennelse, WTF?!?! :mad:
Trodde det bare var barn som fikk det...

jaja, nå har jeg iallefall bedre forståelse for at ungen har det vondt når hun får ørebetennelse :oops:
 
  • Liker
Reaksjoner: JohanB og Grendel
Prognoser. Å herre jerimi hvor jeg misliker prognoser, og kanskje enda mer personene bak prognosene.


Prognosemaker: "Den inneværende uken og de neste ukene forventes det salg på X pr dag. Signaler er allerede sendt til produksjon"

Meg: "Men dette har jo ingen rot i virkeligheten? vi ser jo salg på Y nå pr dagnivå og ingen grunn til å forvente bedring."

Prognosemaker: "Nei, men om du ser dypt inn i krystallkulen min, stikker en finger i luften, to fingre i rattata, danser den tradisjonelle rekedansen og lukker øynene blir det riktig over en lengre tidshorisont. Pluss/minus 20% da."

*Det hele går Ad Undas*

Prognosemaker: "Nei men vi er da ikke synske heller, her burde noen sagt i fra om de var uenig".
 
Fyllesyk etter bare noen få øl, og en halv flaske Riesling, og ett glass Rioja.
IMG_0235.JPG