Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Jeg tar alltid av klokka før sikkerhetskontrollen og legger den i en innerlomme nederst i sekk, etc - slik at jeg ikke opplever slikt - og ei heller at noen stjeler den dersom jeg skulle måtte legge den uplanlagt ned i en plastkasse (hvis den ligger løst i den kassa) i et uforvarende øyeblikk.
 
Jeg tar alltid av klokka før sikkerhetskontrollen og legger den i en innerlomme nederst i sekk, etc - slik at jeg ikke opplever slikt - og ei heller at noen stjeler den dersom jeg skulle måtte legge den uplanlagt ned i en plastkasse (hvis den ligger løst i den kassa) i et uforvarende øyeblikk.
Ditto! Det gjør jeg med alt av verdisaker btw.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Jeg opplevde at sikkerhetskontrollen på Gardermoen rotet bort passet mitt.

Jeg hadde tilfeldigvis passet i en liten veske med en metallnagle på. Denne tok de fra meg. Jeg opplyste at det var passet og at jeg ikke ville den skulle forsvinne ut av mitt syne. Det brydde de seg ikke om, og dermed var den borte før jeg fikk sagt noe. Jeg måtet selv gå rundt å lete etter passe på de andre scanner båndene... På et bånd lenger unna fant jeg det. Hvorfor i @£$€&§ det var lagt der fikk jeg aldri noe svar på. Disse såkalte vaktene var ikke interessert i å snakke med meg lenger....

Strikkepinner, slips og belter får gå fritt inn....
Så mye for denne "sikkerhetssjekken".

8
 
Et par nylige saker i hverdagen.

Når jeg går inn i en såkalt velassortert og såkalt velrenommert klesbutikk - og må forklare hva jeg mener med at jeg vil ha "mansjettskjorte" / "skjorte med mansjettermer". To svar er vanlige:

a) glassblikk...
b) Man får forklart at "vi har noen her borte og du kan putte mansjettknappene inn der mellom knappene"

Aaargh...!

I 1 (en) butikk skjønte de tegninga og jeg fikk god service og de kan bestille ermer slik jeg vil ha dem, og samtidig velge skjortekragens utforming. Pris 1400. Nada egentlig, for å kunne snakke med et menneske som skjønner HVA du vil ha. :)

Burde nok kjøpt slikt i UK, men...jeg går tilbake til den eneste butikken jeg har her i nærområdet som forstår greia.
 
Arbeidsledig, drit lei nav. Umulig å finne jobb. Flytte for å få seg jobb og lære seg å like stedet man flytter til?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Arbeidsledig, drit lei nav. Umulig å finne jobb. Flytte for å få seg jobb og lære seg å like stedet man flytter til?
Kjipt. Spørs hvilken by du bor i nå da. Trivsel viktigst! Jobb gir jo økt trivsel, men det gir og omgangskrets ein har etc... Lykke til med valget!
 
  • Liker
Reaksjoner: Tutto
Jeg var helt skjelven og fullstendig i sjokk etterpå...Husker at jeg sa - "DET DER kunne blitt jævlig dyrt for deg"...hvorpå han stammet frem et tynt -"jeg vet"...før han vek med blikket og stotret seg inn bak rullebåndet igjen. I min sjokktilstand så falt det meg ikke inn å sjekke at alt var eksakt som det skulle før jeg var inne i TaxFree butikken heller...Heldigvis så lever den i beste velgående og jeg tar ALDRI av meg klokken i security kontroll igjen.

Jeg som pilot går gjennom sikkerhetskontrollen litt mer enn de fleste, og tar aldri av med Speedyen med mindre det piper selv om jeg har tatt av meg alt av metall. Hvis den må av gir jeg den personlig til vekteren og ber han/henne ta GODT vare på den. Har funket fint hittil.

Angående sikkerhetskontrollen generelt, den genererer mye bannskap blant oss flygende. Barbérbladet mitt ble konfiskert her om dagen. Det irriterende med dette er at det har gått fint å ha med hittil. Mye går fint en stund, men så treffer man tilfeldigvis Lille-Adolf som har en dårlig dag, og da må negleklipper ut av bagen, beltespenne, klokke og sko av. Dette blir NOE irriterende i lengden, spesielt siden jeg rett etterpå går og setter meg i cockpit på et fly som veier mellom 40 og 80 tonn, hvor vi har en diger øks...
 
Redigert:
Fa!% i helv*%#! Hvis noen har "låsbare" hjulbolter til Volvo, kast dem og bytt til vanlige bolter. Ødelagte gjenger på en av boltene = verkstedbesøk. Der kunne de fortelle at de hadde sluttet med slike bolter, fordi gjengene på hodet gikk veeeeldig lett i stykker - og fordi kundene klaget. Fint, takk for beskjeden, dere har ikke vurdert å bytte disse boltene på service????
 
Kan dessverre ikke skjønne eller like hvorfor replikken i serien White Collar lyder følgende: Er det en fathom 20? Når klokken er en Daytona? Det gir ingen mening for meg, kontekst er at klokken er dyr, og hvorfor skulle ikke Rolex være passende da, altså si det som det er: Er det en Daytona?

Dette er mer en irritasjon, men om noen har et fornuftig svar så spytt gjerne ut, fagkyndig eller ei.

Bilder:

Skjermbilde%202015-10-26%20kl.%2020.17.06_zpsjotzqfil.png
[/IMG][/IMG]


[/IMG][/IMG]
 
Jeg som pilot går gjennom sikkerhetskontrollen litt mer enn de fleste, og tar aldri av med Speedyen med mindre det piper selv om jeg har tatt av meg alt av metall. Hvis den må av gir jeg den personlig til vekteren og ber han/henne ta GODT vare på den. Har funket fint hittil.

Angående sikkerhetskontrollen generelt, den genererer mye bannskap blant oss flygende. Barbérbladet mitt ble konfiskert her om dagen. Det irriterende med dette er at det har gått fint å ha med hittil. Mye går fint en stund, men så treffer man tilfeldigvis Lille-Adolf som har en dårlig dag, og da må negleklipper ut av bagen, beltespenne, klokke og sko av. Dette blir NOE irriterende i lengden, spesielt siden jeg rett etterpå går og setter meg i cockpit på et fly som veier mellom 40 og 80 tonn, hvor vi har en diger øks...

hahaha...bra siste linje!
Det merkelige, er at jeg aldri etter den episoden har tatt av meg klokken i sikkerhetskontrollen igjen. Jeg går for din strategi i om det skjer igjen.

Kjenner meg igjen i det med barberbladet...er liksom heller ikke det samme å barbere seg med en engangshøvel av kvesset plast som man får i hotellresepsjonen, når man har en kvalitetshøvel til tusenlappen men uten blad i toalettmappen.
 
  • Liker
Reaksjoner: semmern
Heldigvis har ikke sikkerhetskontrollen på flyplassene oppdaget faren med slips og belte...
Jeg er overbevist over at de kan yte stor skade, på rette vedkommende... Ikke si det til noen. Da blir det bukseseler og slipsløse plagg..

Kanskje et langt turban...

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Kan ikke like matematikk i media
19 nye Dreamlinere skal sørge for at flyselskapets langdistanseflåte mangedobles. Med dagens ordre vil Norwegian ha totalt 38 Dreamlinere innen 2020​
Hvis mine lærere ikke sviktet meg under 16 års studier i nevnte fag så er det vel rettogslett en dobbling.
... and don't get me started on statistikk og diagrammer :)
 
Arbeidsledig, drit lei nav. Umulig å finne jobb. Flytte for å få seg jobb og lære seg å like stedet man flytter til?

@Tutto Det er vel ikke NAV sin skyld at du er arbeidsledig?
Det er fortsatt ens eget ansvar å skaffe seg arbeid, NAV gir hjelp til selvhjelp!

Du finner kanskje ikke "drømmejobben" med en gang, men arbeid finnes der ute,- du må kanskje senke/endre kravene i en periode.

Lykke til med jobbsøkingen!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Arbeidsledig, drit lei nav. Umulig å finne jobb. Flytte for å få seg jobb og lære seg å like stedet man flytter til?

Bruk NAV! De er der for å hjelpe! Det er mye kompetanse som du kan dra nytte av for å skaffe deg neste jobb.

Alternativt er å bruke karierefirmaer som Medvind etc. De kan drille deg i jobbsøking, CV-skriving etc. Det er ikke umulig at du får en midlertidig (les ikke drømme-jobben) med det første, men det er alltid et skritt på veien. De fleste jobber blir til mens du jobber! (Den som vil får det til! Bruk de kanaler du har tilgjengelig).

En gammel kollega mistet jobben i vinter/våres. Han fikk seg en fin jobb nå nylig!!

Lykke til!! Dette går bra!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: BRIO1368