Nato lld - tips ønskes!

Medlem
15. feb. 2013
Innlegg
87
Sted
Bergen
God aften!
Er hittil godt nøgd med min lld, og jeg mener originalremmen passer godt utseendemessig, men det er ikke å komme utenom at en syntetisk rem lukter geit etter en stund.. Derfor har jeg tenkt å skaffe meg en Nato til sommersesongen! Original str. er 22 mm, er dette størrelsen jeg bestiller - eller bestiller man et nr. større? Og 3-rings - hva er det, bortsett fra den åpenbare ordlyden? Behøver selvsagt verktøy til jobben, og skal handle fra ts-shop - velger amatøren som jeg er - den rimeligste, eller er det stor forskjell på de ulike som tilbys?

På forhånd - takk for alle svar!
 
Hvis LLD er 22mm mellom lugsene er det 22mm NATO du skal ha.

3-rings og 5-rings refererer så vidt jeg vet ikke til NATO-remmer, men til ZULU. En tre-rings ZULU framstår ganske "clean" og mer eller mindre som en vanlig rem pga at den bare har metall bak håndleddet. Og litt grovere i stoffet enn en NATO. Fem-rings ZULU har jeg aldri eid, men ut fra bilder på nett ser det ut for meg som en over-the-top NATO-variant.

Av NATO-remmene til TS-shop foretrekker jeg faktisk den billigste. Den er sikkert både mindre genuin og mindre holdbar, men den er mer komfortabel og i mine øyne finere. Veldig subjektivt, dette.

Verktøy: jeg kjøpte en Bergeon 6767 og har ikke sett meg tilbake.

Hvis du ikke har eid en NATO eller ZULU tidligere foreslår jeg at du søker litt på nett for å få innblikk i hvordan de bæres og hva som er forskjellen på dem. Personlig synes jeg en 3-ring ZULU er mest behagelig hvis spenna justeres så den ikke sitter midt på håndleddet bak. (Desk diver...)
 
Er den 22mm lug-lug så bestiller du 22mm. 3 Rings zulu er litt annerledes utformet og noe mer robust, bruker det endel på Paneraien. Har både den billige versjonen og den dyre versjonen fra TS- shop og begge bør kunne fungere på LLD. Den dyre er vel litt mindre enn den billige, så kan være litt lettere å få mellom rem og lug. Lykke til, er enklere enn man tror.


Edit: ser at noen var raskere på avtrekkeren ja.