Når urmakeren er klåfingret

Status
Stengt for ytterligere svar.
Medlem
28. jan. 2013
Innlegg
122
Dette er ikke noen stor greie, men jeg hadde min trofaste Citizen Skyhawk på lenkerens for noen dager siden. Den var så møkkete at armen ble skitten når jeg hadde den på og svettet litt.
Jobben var det ikke noe å utsette på, men han har vært inne å forandret datoen. Alle som kjenner denne klokka vet at å sette den opp ikke er det enkleste man gjør. Så det har jeg gjort EN gang, og siden har den bare gått uten noe mere om og men. Ikke en gang tiden har det vært nødvendig å justere på de siste 10 årene.
Men altså!
 
images
 
Redigert:
Javel.. merkelig tråd! Stilt datoen til riktig eller feil eller hva? Var datoen feil er det vel mulig de har prøvd å stille den som en hyggelig gest..Om jeg ikke husker feil er den klokka ganske easy å stille, mye lettere enn det kan se ut til:)
 
Javel.. merkelig tråd! Stilt datoen til riktig eller feil eller hva? Var datoen feil er det vel mulig de har prøvd å stille den som en hyggelig gest..Om jeg ikke husker feil er den klokka ganske easy å stille, mye lettere enn det kan se ut til:)

Den er stilt til feil dato. Det er bare irriterende, og som jeg sa, ikke noen stor sak. Men hvorfor han har knotet med den når alt han skulle gjøre var å rense lenka skjønner jeg ikke.
Nei, den er ikke bare å stille og det er vel derfor han ikke har satt den tilbake til korrekt dato.
 
Den er stilt til feil dato. Det er bare irriterende, og som jeg sa, ikke noen stor sak. Men hvorfor han har knotet med den når alt han skulle gjøre var å rense lenka skjønner jeg ikke.
Nei, den er ikke bare å stille og det er vel derfor han ikke har satt den tilbake til korrekt dato.

Er vel mulig det et rengjort litt rundt kassen også og at trykkerne/kronenen har blitt berørt i sammeheng med det..?

Er absolutt ikke vanskelig, og her har du vel en bruksanvsining du kan følge vis du ikke får det til på egenhånd:
Citizen SkyHawk setting instructions

http://www.ehow.com/how_5892128_set-skyhawk-eco-drive-watch.html
 
Ja dette setter jo i det minste en del andre ting i perspektiv. Tolker det dithen at du ikke har så fryktelig mange andre problemer da i allefall...
sorry for sarkasmen, men seriøst?
 
Dette hørtes bagatellmessig ut...

Lurer på hva reaksjonen til OP hadde vært hadde det vært en vintage og urmakeren hadde gjort en re-luminering (med noe Tippex-lignende greier) helt GRATIS!

Ja, det har skjedd meg! Kunne ha drept fyren... :mad:

Jeg leverer bare inn mine ur til urmakere jeg stoler på. Og da med en forklaring på hva jeg ønsker gjort, og ikke minst: hva jeg IKKE ønsker gjort.
 
At jeg tar opp en bagatell er en sak, at dere får flass og nervøse rykninger av at jeg gjør det er fullstendig komisk. :p

Det er vel mest nettiketten rundt det hele som reaksjonene går på. Hadde du postet dette som et random innlegg under f.eks. klokkecafe-tråden hadde sikkert ingen reagert på annen måte enn at det var en litt morsom case. En hel tråd ang. at en urmaker har stillet datoen på klokken din en dag feil blir bare støy og tullete i mine øyne, og på en hel del forumer ville nok en tråd som dette blitt moderert bort. Jeg liker at det er stor takhøyde her på TS, men samtidig må du forvente noen dumme svar når du oppretter en dum tråd.
 
Redigert:
Jeg har ikke vært her lenge nok til å vite hvilket subsubsub forum jeg kan våge å si noe uten at dere går av skaftet.
For meg er det et irritasjonsmoment at han har gjort dette, og jeg poengterte at det er en liten sak.

Gudbedre!
 
Herlig tråd. For hvorfor være litt vanskelig, når det koster så lite å være helt umulig? ;)
 
At jeg tar opp en bagatell er en sak, at dere får flass og nervøse rykninger av at jeg gjør det er fullstendig komisk. :p

jeg svarte med humor/ironi, men redigerte postet når jeg skjønte at du faktisk mente alvor.

beklager det.

velkommen hit forresten.
 
Å vaske lenka er vel ingen problem å gjøre selv.. Ta av pinbars og deretter bruke Zalo med lunket vann og en gammel tannbørste. Hva tar en urmaker for den jobben @Klokkomaniac?
 
Redigert av en moderator:
Status
Stengt for ytterligere svar.