Mye liv fra rotor i min IWC

Medlem
6. des. 2007
Innlegg
52
Sted
Stavanger
Hei

Jeg har en ny IWC Portofino Chronograph og det er ganske mye liv i rotoren. Jeg har vært gjennom en del mekanisk ur før og på min TagHeuer Link så kunne jeg også kjenne rotoren men jeg har aldri kjent dette på min Breitling klokker. På IWC'en derimot er rotor bevegelsen ganske markant og jeg kan til og med høre den. Er dette normalt på IWC klokker? Skal det være slik?
 
Det lukter vel litt Valjoux 7750?

Rotoren der er kjent for å lage litt bråk! :)
 
Hei Gard,
Så vidt jeg vet er urverket i Portofinoen (IWC cal. 79320?) et (kraftig?) modifisert Valjoux 7750 som er beryktet for mye lyd og risting. Jeg har ingen erfaring med IWC, men har registrert at urkassen har mye å si for hvor godt en merker rotorbevegelsen. Portofinoen har vel en ganske slank kasse som gjør at en nok merker rotorbevegelsen bedre enn i en kraftig urkasse fra f.eks. Breitling.

Jeg tror ikke du trenger å være bekymret, men du kan jo ta en tur innom en urmaker om du er i tvil.

Gratulerer med en superfin klokke forresten. Noen bilder?

Rune
 
Har bare dette bilde tatt med mobilen foreløpig. Mitt Canon kamera har kastet ut ankeret :cry:

Iwc_small.jpg
 
Nog inga problem alls så länge klockan går som den ska. De klockor jag har med 7750 skallrar en hel del, tyvärr är dom uppbyggda på ett sånt sett.
 
Det er derfor jeg ikke kjøper meg klokker med eta, spesielt ikke eta 7750. Hvordan holder den tiden?

Rotoren trekker kun en vei.
 
Hei

Det ser ut som om den går ganske riktig så langt men jeg har ikke gjort skikkelige målinger. Men jeg har ikke stilt den på en måned iallefall :)