Mva/toll ved kjøp fra Strapcode

Medlem
21. juli 2022
Innlegg
4
Sted
Norge
Jeg vurderer å kjøpe en jubilee-lenke fra Strapcode til min nye Seiko spb121j1. Jeg tenkte at Strapcode mest sannsylig ikke krever inn norsk mva ved kjøp, men ser nå at de legger "Taxes (estimated)" til på kjøpsprisen (se bilde).

Er det noen her som har erfaring med kjøp fra Strapcode, og vet hvordan detter funker i praksis? Vil ikke risikere å måtte betale mva på prisen som allerede inkluderer Strapcode sine estimerte taxes.

screenshot.JPG
 
Jeg vurderer å kjøpe en jubilee-lenke fra Strapcode til min nye Seiko spb121j1. Jeg tenkte at Strapcode mest sannsylig ikke krever inn norsk mva ved kjøp, men ser nå at de legger "Taxes (estimated)" til på kjøpsprisen (se bilde).

Er det noen her som har erfaring med kjøp fra Strapcode, og vet hvordan detter funker i praksis? Vil ikke risikere å måtte betale mva på prisen som allerede inkluderer Strapcode sine estimerte taxes.

Vis vedlegg 298128
Kjøpte akkurat noe derifra, med "taxes" inkludert. Ingen ekstra regning i posten enda, men er bare 8 dager siden jeg mottok den da.
 
  • Liker
Reaksjoner: cre1k
Du kan sjekke om de er VOEC-registrert, i så fall krever de inn mva på vegne av den norske stat, og det kommer ingen ekstraregning.


Det var det første jeg sjekket, og siden de ikke er registrert der var jeg ikke forberedt på at de skulle legge på taxes. Men det ser ut som at det ikke blir et problem og at det mest sannsynlig ikke kommer ekstraregning!
 
  • Liker
Reaksjoner: EDirdal
Noen nettbutikker forhåndsbetaler mva til fraktselskapet. Selve butikken vil derfor ikke nødvendigvis stå i registeret.
 
  • Liker
Reaksjoner: cre1k