Mulighet for og kunne kjøpe NY Rolex OYSTER PERPETUAL 44 mm 126660

Medlem
16. des. 2012
Innlegg
78
Sted
Bergen
Jeg er på ferie nå i Hellas, og fant ny
Rolex OYSTER PERPETUAL Oyster, 44 mm, Oystersteel 126660
hos en AD butikk.
Dette er en klokke som jeg ikke trodde var mulig og få tak i nå, så sitter og lurer på hva jeg gjør.
Problemet er at denne butikken ikke vil selge den som Tax Free, noe jeg ikke kan skjønne helt.
Prisen er kr 11 600 euro.
Jeg har ingen planer om og gjøre penger på denne klokken, da det er blitt min drømme klokke.
Da jeg ville betale mva for klokken i Norge blir jo dette veldig dyrt.
Noen som kan forklare meg hvorfor butikken ikke kan selge denne med Tax Free ?.
 
Jeg er på ferie nå i Hellas, og fant ny
Rolex OYSTER PERPETUAL Oyster, 44 mm, Oystersteel 126660
hos en AD butikk.
Dette er en klokke som jeg ikke trodde var mulig og få tak i nå, så sitter og lurer på hva jeg gjør.
Problemet er at denne butikken ikke vil selge den som Tax Free, noe jeg ikke kan skjønne helt.
Prisen er kr 11 600 euro.
Jeg har ingen planer om og gjøre penger på denne klokken, da det er blitt min drømme klokke.
Da jeg ville betale mva for klokken i Norge blir jo dette veldig dyrt.
Noen som kan forklare meg hvorfor butikken ikke kan selge denne med Tax Free ?.
Mulig jeg misforstår nå, men dette er vel helt vanlig? De trekker vel ikke fra momsen hos Bjerke for utenlandske turister som kjøper hos dem? Møt opp tidlig på flyplassen og gå innom VAT-kontoret så får du tilbake taxen der. Gå på rødt når du kommer på Gardermoen og toll den inn. Det eneste du må regne på er gresk moms vs norsk og se hva endelig kost blir.
 
Det er mulig butikken tror Norge er med i EU? Det er vel noen egne regler der?
 
Jeg sa jeg var fra Norge, og ikke var med i EU.
Trodde først at det var det at hun ikke ville ordne med fradraget i butikken, og sa at jeg selv skulle ordne dette selv på flyplassen. Regner med at butikken må fylle ut tax Free skjemaet som skal stemples på flyplassen, og at det ikke holder med kun kvitteringen på klokken .
 
Hvis butikken ikke tilbyr Tax Free er jo det en ærlig sak.
Hvis de ikke vil tjene penger på turister så kan de jo bare ha det så godt...:confused:

Edit: Jeg ville vært litt forsiktig med noen av "tax free" tilbyderne.
Har opplevd flere ganger at tax free tilbakebetalingen aldri kom.
Mange av disse behandles jo manuelt, så her er det rom for mye tull.:(
 
Har vel nå egentlig slått dette fra meg, da jeg er redd jeg blir sittende med gresk mva + norsk mva.
Magefølelsen tilsier vel at det må event bli en ´norsk´ klokke med tiden.
Alt er da lettere med service og forsikring .
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro og DoDe
Selvom de i butikken hadde fyllt ut Tax Free-skjemaet, så ville du ikke fått refundert all den greske momsen du hdde betalt. Hellas har vel moms rundt 20% (hvis den ikke er økt) men du ville ikke fått refundert mer enn 12%.