Muligens den skitneste klokka jeg har vært borti

Medlem
5. okt. 2012
Kjøpte denne for en stund siden, mangler krone og verket gikk dårlig. Men det verste var dritten som lå i tjukke lag rundt deler av klokka og lenka, dritt som falt av i klumper etter å ha demontert lenka. Lenka måtte gjennom mange omganger i ultrasonic vaskeren med ammoniakk og børsting innimellom øktene. At noen kan gå rundt med noe slikt på armen? Men resultatet ble bra, ny krone montert, nytt originalt glass og verket ble gitt en service, kjøpt på eBay så driten hadde muligens noe med at den gikk til en rimelig pris.
IMG_4568.jpeg
IMG_4566.jpeg
IMG_4565.jpeg
IMG_4563.jpeg
IMG_4562.jpeg
IMG_4567.jpeg
IMG_4564.jpeg

IMG_4597.jpeg

E42DD481-F91B-4D9E-A6B4-55E6BA7F496D.jpeg

Vedlegg

• IMG_4597.jpeg
    IMG_4597.jpeg
    140,8 KB · Visninger: 0
Redigert:
Strålende resultat. Jeg får stadig bakoversveis selv av å se hvor skittene klokker ikke-entusiaster går rundt med. Men på en annen side, når urverket og skiven holder seg så pen i en klokke som tydeligvis ble brukt til alt mulig så sier jo det en del om hvor god kvalitet det er på disse.

Strålende resultat. Jeg får stadig bakoversveis selv av å se hvor skittene klokker ikke-entusiaster går rundt med. Men på en annen side, når urverket og skiven holder seg så pen i en klokke som tydeligvis ble brukt til alt mulig så sier jo det en del om hvor god kvalitet det er på disse.
Ja det er ren gambling å kjøpe en slik klokke, av og til er skiva pen slik som på denne, men som oftest ikke…