Mulig svindel?

Medlem
27. mai 2011
Innlegg
3
Sted
Oslo
Hei,

Ble kontaktet av en som kalte seg Sander(tel:93949714), han ville kjøpe min DJ 31mm til sin far i 40års gave. Jeg informerte at dette var en dameklokke noe han påstod at han var klar over.

Han ville sende en kompis for å møte meg å gi klarsignal på kjøpet så skulle penger overføres.

Han trengte klokken raskt.

Etter at jeg ringte opp igjen og sa at penger må være i hånda eller på min konto før noe som helst ble utlevert, ringte han aldri igjen...
 
Ikke nødvendigvis. Litt uvant fremgangsmåte, eller kanskje bare en litt sær kjøper.
Glem hele episoden, eller ta den med som en ny erfaring/opplevelse.
Tross alt skjedde det intet....

;)
 
Det var så mange momenter i samtalen som ikke stemte. Han som ringte hørtes ut som en voksen mann som umulig kan ha hatt en far på 40 år. Og at faren virkelig ville ha en 31mm klokke er jo snodig i utgangspunktet. Så ville han at en kompis av han skulle møte meg og ta i mot klokken hvis han mente det var en god klokke.

Ikke for å virke stigmatiserende men det var en utenlandsk aksent på kjøperen. Telefonnumeret er ikke registrert på noen eier heller...

Uansett, det ble ikke noe handel.
 
Hva gjør man med slike folk? I så fall hvordan funker denne form for svindel?
Han later som han setter over penger, viser en eller annen form for falsk kvittering etvt. stopper overføringa etter å ha vist deg overføringsdetaljer, kompisen/faren etc får med seg klokka og drar.
Pengene kommer ikke inn på konto hos deg, du står uten klokke og uten penger.