Mulig jeg skal kjøpe min første Rolex

Medlem
20. des. 2008
Innlegg
80
Jeg hadde egentlig ikke trodd det, men står på trappene til for første gang å bruke mine EGNE penger på en Rolex.

Bladd og bladd på sidene til Rolex, div. forum og googlet endel etter wrist shots. Det gjenstår egentlig bare å besøke en AD :)

Var faktisk på nippet til å handle en Air-King fra 1996 hos Amsterdam Vintage Watches i forrige uke. Slo imidlertid dette fra meg fordi uret ble for lite på håndleddet. De hadde også en fristende sub inne, men fikk meg liksom ikke til å bla opp 35 laken :(

Snuser nå litt på Explorer II.


Er det noe spesielt jeg må tenke på ift. denne modellen? Svakheter eller andre synspunkter på om Explorer II er et godt eller dårlig valg?
 
En Explorer II har et stort problem.
Du får lyst på en til i den fargen du ikke har.;).
Fra spøk til alvor. Explorer II har alt man ønske seg.
Slank kasse, går til alt, 100m wr, robust og to tidssoner. Og prisen er ikke altfor ille.
Har vanskelig for å se en annen klokke som er like komplett.
Pluss at den flyr lett under radaren.
 
Har selv vurdert Explorer. Heller mest mot hvit skive. Vanskelig å bestemme seg. Ellers er det lysten på Omega Speedmaster som også gir meg hodeverk i disse dager.
 
Takk for svar, folkens.

Jeg har intensivert søket. Har mest lyst på Explorer II med sort skive, men det ser ut til at en god deal på Explorer I kan bli løsningen.

Har ikke bestemt meg ennå, skal se den "live" først, men på bildene virker I'ern som et stilrent og meget klassisk ur. Det er altså snakk om 39mm varianten. Noen som vet om denne har "in house" urverk?
 
Ja, den har in-house urverk. Du trenger aldri å bekymre deg for urverket i en Rolex, de som ikke har inhouse urverk (tidligere daytona f.eks) er blitt samleobjekter og står ikke tilbake for de med inhouse urverk slik de har nå ;).

Explorer I er en utrolig fin klokke og du går ikke feil med en slik.

Skal du ha en Explorer II er hvit skive det eneste riktige fordi du jo skal kjøpe deg en sort sub senere ;).
 
Lurer på hvor mange bilder av Explorer I og II jeg har sett på denne uka.. Sort skive er det som tiltaler meg mest, og det viser seg vanskelig å oppdrive annet enn hvit skive.

I tillegg vokser Explorer I mer og mer på meg. Ser for meg at den kan bli søt i forskjellige NATO drakter :)
 
Rolex Exploere 2 White er etter mitt skjønn årets sommer klokke.. Hvis du får tak i en nyere modell med 3186 ur.verket med Parachrom-Blu Hairspring. Så tror jeg du også har funnet deg en super tøff klokke med det nyeste Rolex har og tilby.. Meg bekjent.. ;) ;) :D

Jeg selv er relativt klar for en slik klokke..
Lykke til med kjøp av ny klokke og foresten GRATULERER med ny Exploere 2 whit.. På forskud ;) ;)
 
Lurer på hvor mange bilder av Explorer I og II jeg har sett på denne uka.. Sort skive er det som tiltaler meg mest, og det viser seg vanskelig å oppdrive annet enn hvit skive.

I tillegg vokser Explorer I mer og mer på meg. Ser for meg at den kan bli søt i forskjellige NATO drakter :)

Problemet her inne er at en får aldri et svar på det spørsmålet en stiller, svaret er imidlertid det samme : Sub :D

Har hatt hvit exp ii og har exp i, men det var først da sub en kom at det falt på plass ...

Uansett : lykke til :D:D:D