Mulig å kjøpe Rolex i Stavanger?

Dette er vel så enkelt som at det er større etterspørsel enn tilbud. Da må forhandleren velge hvem han skal selge til. Og ønsker samtidig å redusere risikoen for at kjøper bare snur seg rundt og selger videre med 50-100% påslag. Foreløpig mener forhandler risikoen er lavest ved å selge til eksisterende kunder med (lang) historikk. Det er samtidig et gode for trofaste kunder. Men et perfekt system er det ikke. Det burde være mulig å selge også til nye, seriøse kunder. Utfordringen for forhandler er å identifisere disse.
 
Dette er vel så enkelt som at det er større etterspørsel enn tilbud. Da må forhandleren velge hvem han skal selge til. Og ønsker samtidig å redusere risikoen for at kjøper bare snur seg rundt og selger videre med 50-100% påslag. Foreløpig mener forhandler risikoen er lavest ved å selge til eksisterende kunder med (lang) historikk. Det er samtidig et gode for trofaste kunder. Men et perfekt system er det ikke. Det burde være mulig å selge også til nye, seriøse kunder. Utfordringen for forhandler er å identifisere disse.

Utfordringen er å identifisere nye seriøse kunder, ja det er en utfordring, i praksis helt umulig spør du meg. Folker blir utrolig kreative når de vet at det finns en belønning i form av fortjeneste i andre enden. Og det er jo slik at dersom man selger en klokke til en ny kunde så er det en gammel og god kunde som ikke får. Har selv stått på venteliste hos min lokale Rolex AD her i UK, i over to år for en GMT, men tviler på at det blir gevinst. Har forøvrig kjøpt tre klokker der i denne perioden, bl.a en Rolex damemodell.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Det er klart de tar vare på sine mer trofaste kunder. Det har de sagt. Jeg forstår jo det når situasjonen er som den er. De har også sagt at hvis man er heldig å det tilfeldigvis er en klokke som nettopp er kommet inn, så er det fullt mulig å kjøpe.

Jeg må også si at de har hjulpet meg når jeg har spurt om råd, hjelp og service på tudor og andre merker. Jeg fikk også hjelp da jeg gjorde et bomkjøp på Finn. Fikk en flott rapport som hjalp meg mye i den saken.

Min opplevelse er at de er hyggelige og hjelpsomme, men litt lei av all denne masinga om Rolex. Jeg er sikker på at de ville solgt så mange klokker de bare kunne, om de fikk nok leveranser. Men de må jo bare forholde seg til det de får lov til å kjøpe selv.

Jeg kan forstå at man blir litt gretten hvis man må si nei til 20-30 kunder om dagen. Ser for meg at de får litt av noen svar tilbake fra diverse kunder. Det vil nok tære på de fleste over tid.

Selv har jeg lagt drømmen om en Explorer 1 litt til side. Det blir bare flere å flere av dem i verden. En dag vil nok ting bli mer normalt. Det er sjelden en slik trend varer evig.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg