Mulig å kjøpe Rolex i Stavanger?

Medlem
22. nov. 2022
Innlegg
2
Sted
Stavanger
God aften til samtlige medlemmer,

Jeg lurte på om det er noen her som kan gi innsikt i hvorvidt Rolex forhandleren i Stavanger sine utsagn om muligheter for å kjøpe klokke hos dem er korrekte? Mitt inntrykk er at hver gang jeg er innom og spør så er det nesten med forakt til meg at de sier at de ikke har noe inne, at de får leveranser hver fjerde til sjette uke og at jeg må bare komme innom for å høre om de har noe tilgjengelig. Det virker klart at pengene mine ikke er gode nok siden jeg ikke står i kursiv eller har det merket fra før av eller noe og at de trenerer til jeg ikke kommer innom mer. Hadde heller satt pris på å fått klar beskjed om at jeg ikke er ønsket som kunde om så er tilfellet, så slipper man ihvertfall å holde på å kave seg igjennom rushet til sentrum kun for å bli avvist for nte gang i døra.

Jeg forstår fullt ut at det er et spesielt marked i disse tider, men det er ikke sånn at jeg på ufint vis prøver å bli medlem på Augusta National eller noe.

Takk for eventuelle innspill.
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
Hei, og velkommen til forumet. Det er selvsagt mulig å få kjøpt Rolex hos Askeland. Da må du enten være god kunde, opparbeide deg en relasjon over tid eller rett og slett ha griseflaks og få mulighet til å kjøpe ett av de få urene de setter fram i butikken for salg. Tipper det minst er 20-30 stk innom butikken hver dag som spør om akkurat det samme som deg, i tillegg til alle telefonene og mailene.

Medlemsskap på Augusta National er i kategorien utopisk, men Rolex burde du kunne få tak i hvis du er tålmodig, spiller kortene dine riktig og/eller har flaks ;) Lykke til!
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19 og UJU
Dette er likt for alle.
Har selv vært innom en haug av ganger uten hell.
Vil vel regne meg som god kunde etter flere rolexkjøp og noen servicer, men har de ikke noe inne så er det ikke håp for noen. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Nå er heller ikke Rolex, Rolex.
Noen mer 'upopulære ' modeller er mer tilgjengelig enn alle.

Så i bund og grund; hvorfor Rolex? Vær også åpen og se på andre merker. Alle har hørt om, og kjenner til, Rolex. Det er faktisk veldig mye fint der ute.

8
 
Du blir dessverre en av svært mange som ønsker Rolex. Ofte også sportsrolex, helst med god vannresistans? Forstår at de kan bli litt grinete jeg, de har sikkert en svindyr Cellini inne om du faktisk må Rolex. Hva med å starte med noe annet?
 
Takk for samtlige innspill. Da får jeg håpe at så er tilfellet og at dem heller gjerne er lei av situasjonen og ikke nødvendigvis manifesterer noen bismak for nye (ikke-fornemme) kunder.

@eidehelg Virker som om jeg får prøve litt til da. Med mitt handicap hadde jeg aldri tatt sjansen på å slå ut på Augusta engang. Ei har jeg millioner i "innkjøp" til et golfmedlemskap så får heller gå for en klokke når sjansen byr seg. Ikke at det er disse to variablene som forhindrer meg fra å bli medlem der om sant skal sies...

@mph90 var det i nyere tid og i Stavanger og du er å anse som en ordinær kunde?

@UJU Takk for inputen. Da vet jeg at det ikke bare er meg.

@Grendel Rolex er per dags dato et merke som har noen klokker jeg faktisk har begynt å like ganske godt. Jeg har jo et par klokker ellers men ønsket å kjøpe noe jeg har sansen for, som er et godt steg opp fra hva jeg har og som har et vist preg og noe historikk. Jeg kan innrømme at jeg tidligere ikke var Rolex fan sånn smaksmessig, men har nå fått øye opp for noen av variantene. Det virker også å være rart hvordan Rolex har den posisjonen merket har i dag. De produserer jo i estimert million klassen mens den hellige treenighets produksjonstall antas vel å ligge på maks noen titusener i året. Om noen kan skaffe en VC Patrimony 40mm i rosa gull eller en PP Calatrava i i samme utførelse til en overkommelig pris så by all means. Jeg kan bare ikke gå så høyt nå. Ser for tiden også etter ny bolig. ALS er flott men for høyt i pris. Merker som eksempelvis Breitling, Omega, Panerai, Hublot og Tag er jeg ikke glad i. Hvorfor? De gustibus non est disputandum.

@Johnsigans Det stemmer. Skal jeg ha dressur kjøper jeg dessverre ikke Rolex. Root beer, Batgirl (er ikke glad i Jubilee lenken (Batman)), Green lantern og blant annet noen submarinere er blant dem jeg finner forlokkende. Har som sagt et par klokker så trenger ikke mitt første armbåndsur. Skal jeg ha noe så ønsker jeg å kjøpe noe som faktisk gir mer enn bare en "klokke på armen" følelsen.
 
Du blir dessverre en av svært mange som ønsker Rolex. Ofte også sportsrolex, helst med god vannresistans? Forstår at de kan bli litt grinete jeg, de har sikkert en svindyr Cellini inne om du faktisk må Rolex. Hva med å starte med noe annet?

Føler det blir litt feil tilnærming til problematikken. Hvis jeg er forelsket i Sara, så vil ikke jeg nøye meg med Pernille bare fordi at Sara er vanskelig å få tak i. Synes man bør gå for det man har på hjertet.
 
  • Liker
Reaksjoner: ehauger
Luksusproblemer er også problemer, tipper det blir mange av disse problemene framover, pluss mange flere "ekte" problemer. Enda godt Rolex har nå sluppet pressemelding om at de nå skal bygge en ekstra fabrikk som vil være oppe å gå ca 2030. Spørsmålet er vel da om noen i det hele tatt har råd til å kjøpe en Rolex i 2030, da vi ifølge "ekspertene" vil være godt i gang med å skifte ut energi med såkalt "grønn" energi.Tipper vi da kun vil ha råd til noe vegansk mat og forhåpentligvis elektrisitetsregningen.
 
Redigert:
  • Haha
Reaksjoner: Ivar og Grendel
Luksusproblemer er også problemer, tipper det blir mange av disse problemene framover, pluss mange flere "ekte" problemer. Enda godt Rolex har nå sluppet pressemelding om at de nå skal bygge en ekstra fabrikk som vil være oppe å gå ca 2030. Spørsmålet er vel da om noen i det hele tatt har råd til å kjøpe en Rolex i 2030, da vi ifølge "ekspertene" vil være godt i gang med å skifte ut energi med såkalt "grønn" energi.Tipper vi da kun vil ha råd til vegansk mat og forhåpentligvis elektrisitetsregningen.

Du må ikke se så svart på det. Det er masse maur i skogen. De vil bli langt rimeligere enn miljøvennlige soyabønner fra Brasil. Dessuten så er en mekanisk klokke uten batteri! (Selv om det er elektrisiteten som skal redde verden).

8- )
 
Du må ikke se så svart på det. Det er masse maur i skogen. De vil bli langt rimeligere enn miljøvennlige soyabønner fra Brasil. Dessuten så er en mekanisk klokke uten batteri! (Selv om det er elektrisiteten som skal redde verden).

8- )

Ser ikke svart på det i det hele tatt, tenk på at man helt sikkert får kjøpe ny Rolex i butikken uten noe spørsmål, det oppveier jo for alt annet ;)
 
  • Haha
Reaksjoner: Grendel
Du må ikke se så svart på det. Det er masse maur i skogen.

0f8.jpg
 
Føler det blir litt feil tilnærming til problematikken. Hvis jeg er forelsket i Sara, så vil ikke jeg nøye meg med Pernille bare fordi at Sara er vanskelig å få tak i. Synes man bør gå for det man har på hjertet.

Forelskelse og Forelskelse. Rolexkjøret minner mer om alle gutta som vil miste jomfrudommen med løse-lisa