MTM - penger å spare på å dra til Italia

Medlem
25. juni 2013
Innlegg
18
Her så det ut til å være en del kjennere, så tenkte å hoppe i det og spørre rett ut:

Har etter hvert forsått at made-to-measure (MTM) er veien å gå når det gjelder dress i mellomprissjiktet. Har nok ikke råd til full bespoke i denne omgang, så MTM ser ut til å være en grei løsning. Ser at Gunnar Øye, L´Escalier m.fl. har målsøm-dager innimellom, hvor man da gjerne lander på 9500-11500 alt avhengig av modell, stoff, etc.

Mitt spørsmål er; er det noen som kjenner til hvordan det er å dra direkte til "kilden" i Italia? Tenker hovedsaklig Corneliani, men er åpen for forslag. Altså om prisene generelt er noe lavere i Italia hos lignende butikker som de nevnt ovenfor? Skal nemlig ved flere anledninger til Italia på diverse reiser (både ved forretning og som turist) og ville undersøkt dette først, før jeg kastet meg i det.

Takknemlig for alle tips og svar. BTW: Roma er det som er mest aktuelt når det gjelder lokalisasjon.
 
Jeg skal ikke uttale meg om prisene på MTM i Italia, det vet jeg ikke nok om desverre. Men hvis jeg skal anbefale noe lignende så er det Chester Barrie. Dette har jeg hørt skal være veldig fine dresser fra Savile Row, men de er semi-bespoke så blir dermed noe av det samme som MTM. Da også når det gjelder pris. Skal du en tur til London har jeg bitt anbefalt å ta turen innom.
 
Redigert: