Mr.JonesWatches "The last laugh"

Medlem
2. mai 2009
Innlegg
374
Jeg har utviklet smaken min de siste årene, før var jeg ganske så konservativ. Men merker at setter mer og mer pris på nytekning og alternative måter og løse oppgaven " vis tiden meg tiden". Klokker og ur har i alle fall for meg en klart definert primæroppgave for meg - å vise tiden.

Denne klokken gjør dette, men ikke med visere. Den er tegnet og utviklet av den britsike komikeren William Andrews for Mr Jones watches, Crispin Jones.

Sakset
“Central to the way the design progressed was developing the theme of the on stage ‘death’ and the drive of performers to go to ever greater lengths to elicit laughs from a crowd. The skull references the ‘tears of a clown’ concept, the widely held belief that comedians are essentially quite sad in nature and the rather pointless desire that many stand-ups have to have last laugh.”

"Designed with comedian William Andrews, this watch forgoes the customary hour and minute hands, instead the time is displayed on a skull’s teeth. The eyes and the nose are mirrored and the overall impression is of a gleefully absurd memento mori - an object intended to remind us that life is brief."

Den måler 37mm, noen som jeg føler funker godt på puse nevne mine.
Dn drives av et ett stens quartz verk.

So, folks I give you the laust laugh!
( har bruket den en del, slik som klokker skal brukes, og orket ikke gnukke masse på den før jeg tok bildene)



DSC06672.jpg


Trykket på esken er laget av Hannah Davies

DSC06674.jpg


DSC06675.jpg


DSC06676.jpg


DSC06682.jpg


DSC06686.jpg


DSC06688.jpg


DSC06687.jpg


DSC06681.jpg
 
Bare sån for å dobbelsjekka.... klokken er sirka 8:17 her? ;)

Spennende sak, kanskje uunnhåelig, men tenker veldig Batman's Joker.
Tøff sak
 
Takk for bildene, absolutt en artig sak det her. Det som er gøy er at det (hvertfall for meg) er umulig å se om dette er en klokke til 1000 kr eller om den er lagd av et merke som bare lager konseptklokker i 10000 USD - 50000 USD klassen. Mtp. urverk vil jeg uansett gjette at vi ligger nærmer første tallet.
 
Det er ett eller annet ubehagelig med denne klokken koblet sammen med kallenavnet ditt... :mrgreen:

HaHa, er faktisk enig.. muig jeg er discovery /tv-norge dokumnetar materiale..

Takk for bildene, absolutt en artig sak det her. Det som er gøy er at det (hvertfall for meg) er umulig å se om dette er en klokke til 1000 kr eller om den er lagd av et merke som bare lager konseptklokker i 10000 USD - 50000 USD klassen. Mtp. urverk vil jeg uansett gjette at vi ligger nærmer første tallet.

Riktig, ligger på drøy tusenlapp. Men enig med deg, den er i forhold til formgivningen så pass spess at den også kan plaseres i sistenevndte kategori.. Det at det er en quarts verk i den , merker jeg fint lite til da "tenna" glir trinnløst.. men hadde vært rimelig stilig med en utgavemed manuelt trekk og glass bak:)