Mr. Eriksen - OK med butikkdrift inne på forumet?

KAB

Medlem
30. juli 2010
Innlegg
408
Er det bare jeg som reagerer på at Mr.Eriksen driver ren butikkdrift inne på forumet:confused: 20-30 innlegg med kun salg av ymse krims-krams synes jeg hører mer hjemme på FINN eller på bruktmarkeder.

Det har vel vært oppe til diskusjon tidligere, men jeg mener at denne type salg ikke hører hjemme som foruminnlegg. Skal man drive ren business inne her, synes jeg det er mer passende å kjøpe seg plass via en banner eller noe lignende!

KAB
 
Mr Eriksen

+1

Hvet ikke om det er brudd på forumregler men i bestefall i gråsonen.
Hvordan kommer dette forumet til å se ut hvis f.eks BriljantWatches, Swisstime, Urverket og alle andre bruker det som gratis salgsannonse?:cry:
 
Dette har vi hatt en diskusjon på før. Da var det Joha som stod i fokus. Juice ordner nok opp i dette. ;)
 
Har ikke noe i mot salg av diverse småplukk i salgsforumet så lenge det ikke dreier seg om ren kommersiell virksomhet. Har man først et kjøp/salgs forum så bør det kunne brukes til den type "grå" virksomhet.

+1

Hvet ikke om det er brudd på forumregler men i bestefall i gråsonen.
Hvordan kommer dette forumet til å se ut hvis f.eks BriljantWatches, Swisstime, Urverket og alle andre bruker det som gratis salgsannonse?:cry:

Forsåvidt enig. Men, de kunne gjerne fått en deal med Juice og tilbudt klokker til skikkelig fin TS pris.;)
 
Jeg har fulgt med på den aktuelle posteren, men har ikke fått inntrykk av at det er snakk om noen ren kommersiell virksomhet, men heller et nedsalg av gammelt inventar (arvegods eller lignende?).

Reglene for kjøp og salg åpner for en skjønnsmessig vurdering av admin/mods, og inntil videre syns jeg de omtalte annonsene har vært OK. Skal se det litt an i forhold til videre utvikling..
 
Har ikke noe i mot salg av diverse småplukk i salgsforumet så lenge det ikke dreier seg om ren kommersiell virksomhet. Har man først et kjøp/salgs forum så bør det kunne brukes til den type "grå" virksomhet.


Jeg har fulgt med på den aktuelle posteren, men har ikke fått inntrykk av at det er snakk om noen ren kommersiell virksomhet, men heller et nedsalg av gammelt inventar (arvegods eller lignende?).



Hvis ikke dette kan kalles ren kommersiell virksomhet, hva skal det kalles da? Hobby business? Han gir jo ikke akkurat bort varene gratis og han har opprettet en egen nettside - kun til det formål å selge alt av varer fra et konkursbo/dødsbo eller lignende.

Jeg skal ikke bruke mye mer energi på dette, men for meg er det helt tydelig at dette ikke hører hjemme her med så mange salgsposter.

KAB
 
Nå har det seg slik at mr. Eriksen først hadde en post som han oppdaterte når han la ut nye ting for salg. Det ble en liten diskusjon i den tråden om at det ble mye bumping hver gang han la ut nye gjenstander, derfor ble han bedt om å lage nye trådér for nye gjenstader. Så at det er mange tråder kan vi takke oss selv for.

Om SwissTime, briljant.. Osv osv hadde lagt ned sin virksomhet hadde jeg ikke hatt noe imot at de solgte ut varebeholdningen her inne. I mine øyne så gjør alle klokkerelaterte salgsannonser som ligger her og ikke på finn.no TS "sterkere".

Har handlet et par ganger med mr. Eriksen, og mener hans annonser er sundt for TS. Han linket også direkte til tidssonen.no på auksjonssidene sine.
 
Syntes ikke han er over grensen selv. Han selger ting han har liggende/arvet/konkurs, ikke ting han har kjøpt med den menig å gjøre profitt. Men samtidig har jeg for lengst begynt å ignorere postene hans.. Blitt lei rett og slett.