Motorsykler

MC interessen har vært stor i flere år men for første gang vurderer jeg å selge en Rolex (har jo 4) for å finansiere denne
99FEC8EF-13C7-4A75-A04E-147A0F8042F3.jpeg
 
I går fikk jeg en artig telefon. Det var en kollega som ringte. Det var hennes mann som lurte på om jeg kjente noen som hadde (eller kunne kjøre) gammel MC fra krigens dager.

Han holder på å lage filmen om Quisling. Han hadde en, men tregte to MC'er, og han trengte to "kropper" som kunne kjøre disse.
Litt diskriminerende at han ikke anså min kropp som aktuell for å fremstille en ung MC-soldat, men jeg skal ikke være hårsår.

Jeg sendte han over til Skandinavisk MC Center (https://skandinaviskmc.no/). Der tenker jeg han får god hjelp. Uansett så kom jo Yamaha (jeg er jo litt småaktiv i Yamaha-klubben) litt sent med i gamet.

Det blir spennende å se filmen, (og tenke på at de motorsyklene....).

(Selv om dette neppe blir noen MC-film)

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: knb og SantaMonica
Litt diskriminerende at han ikke anså min kropp som aktuell for å fremstille en ung MC-soldat, men jeg skal ikke være hårsår.
Hvis avataren er noenlunde beskrivende, så kan det jo hende at han ikke fikk de helt store WW2-vibbene… :unsure:
 
  • Haha
Reaksjoner: Grendel
En mulighet for de som vil ha matchende klokke og motorsykkel.
Jeg vet at Spinning Wheel (som var Indian forhandler den gang) hadde denne modellen inne.


8
 
Noen som har kjørt motorsykkel i Slovakia før, og spesielt rundt Tatrafjellene? Vi blir en ganske stor og variert gjeng som skal ha base i Štrbské Pleso og Liptovský Mikuláš i til sammen 4 netter for å kjøre mye motorsykkel til høsten, og tar gjerne stalltips om steder vi bør merke av på kartet.
 
Noen som har kjørt motorsykkel i Slovakia før, og spesielt rundt Tatrafjellene? Vi blir en ganske stor og variert gjeng som skal ha base i Štrbské Pleso og Liptovský Mikuláš i til sammen 4 netter for å kjøre mye motorsykkel til høsten, og tar gjerne stalltips om steder vi bør merke av på kartet.
Jeg håper på et par bilder og reiseskildringer her i tråden.

Jeg kjenner ikke til stedene, men snakket med et par karer fra finske YCC som hadde vært "nedover der". De skrøt av områder og folk. Eksakte steder husker jeg ikke.

God tur, i alle fall!

8- )
 
Jeg håper på et par bilder og reiseskildringer her i tråden.

Jeg kjenner ikke til stedene, men snakket med et par karer fra finske YCC som hadde vært "nedover der". De skrøt av områder og folk. Eksakte steder husker jeg ikke.

God tur, i alle fall!

8- )
Takk for tips, sjekker om de har skrevet noe!
Ja, skal klare å gjøre en rapport her i ettertid. Stor gruppe fra jobb og andre bekjentskaper som pleier å ha en årlig tur, som oftest til de franske alper, men i år sender vi lastebilen til Slovakia og prøver noe helt nytt. Veldig spent!
 
  • Elsker
Reaksjoner: Grendel
Takk for tips, sjekker om de har skrevet noe!
Ja, skal klare å gjøre en rapport her i ettertid. Stor gruppe fra jobb og andre bekjentskaper som pleier å ha en årlig tur, som oftest til de franske alper, men i år sender vi lastebilen til Slovakia og prøver noe helt nytt. Veldig spent!

Hvordan organiserer dere dette med lastebil?
 
Hvordan organiserer dere dette med lastebil?
MCtransport på Gjerdrum, og denne turgruppen har vel brukt Morten i alle år. Jeg har bare arvet arrangørrollen så kan ikke ta æren for noe mer.

Vi leier hele lastebilen til valgfri destinasjon, men de har også oppsatte turer du kan bestille plass til bare din sykkel på. Laster opp sykkel og en dufflebag med kjøreutstyr, og så flyr du ned noen dager senere med en ryggsekk og henter sykkelen. Rinse and repeat på returen. Enormt galant, og du får kjørt egen sykkel.
 
Er det grus eller asfalt det går i der nede? Som de fleste gamle motorsyklister med intakt adrenalinbehov og bevissthet på adrenalinrush/risiko har jeg de siste årene havnet på gruskjøret:)
 
Er det grus eller asfalt det går i der nede? Som de fleste gamle motorsyklister med intakt adrenalinbehov og bevissthet på adrenalinrush/risiko har jeg de siste årene havnet på gruskjøret:)

Er tanken at man får like mye adrenalin ved lavere fart og dermed lavere risiko?