Motorsykler

Gratulerer, Nicolai! Det er en fantastisk følelse når det løsner litt og du blir varm i trøya på bane.

Ikke fått startet sesongen enda grunnet en operasjon i foten og tilhørende opptrening av styrke. Nå er det oppe og nikker igjen, og straks ferdig med å være bortreist i 5 uker, så nå skal sykkelen ut fra vinterlagring - endelig!

Høydepunktet denne sesongen tror jeg blir 5 dager med sykkel i fjellene i Sør-Frankrike i september.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Nicolai
Førerkortoppdatering: Sikkerhetskurs på bane i dag. Helt ny mestringsfølelse på sykkelen, med masse lærdom! Oppkjøring om 1 1/2 måned :)
Vis vedlegg 299137

Dere kjørte på ordentlig bane! Det er morsomt! Husk at det er lett å bli for ivrig.

Har du mulighet, så er det lurt å at en dag, eller mer , med Førerutvikling.no. Da får du også mye banekjøring og profesjonell veiledning før oppkjøring. De bistår også med de 'vanskelige' kjøregård øvelsene. Dette er nyttige kurs. Jeg var på kurs med dem i år også ettersom jeg har ny sykkel. En nyttig opplevelse å kjøre Bolt (cruiser) på bane. Veldig nyttig og bra.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Erik_SG og Nicolai
Nyter siste ukene av sesongen :cool:
BBBA43BA-C80F-4899-A245-CA542760FA13.jpeg
 
Kos deg. Jeg har hatt fem Harley Davidson, den beste av dem alle på svingete gamle veier var en Sportster 1200. Min var fra den gang man brukte forgassere.
Herlig! Veldig fornøyd med sportsteren på svingete småveier. Andre sesongen i år. Brukes hovedsakelig kun til det i helgene. Får bli en Dyna etterhvert merker jeg.
 
Denne modellen kalles vel også "panhead"?

8
Denne ser for moderne ut til være noen panhead (er nok uoriginale ventildeksler). Skal dog innrømme at jeg tenkte litt i de baner først jeg også. Dessuten ser det som sagt ut til å være et sportster-oppsett, så dette er nok basert på en evo-motor.
 
Det var de flate toppene som fikk meg til å tenke på "panhead", @knb. Jeg er ikke så bevandret med detaljene på HD.

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: knb
Denne ser for moderne ut til være noen panhead (er nok uoriginale ventildeksler). Skal dog innrømme at jeg tenkte litt i de baner først jeg også. Dessuten ser det som sagt ut til å være et sportster-oppsett, så dette er nok basert på en evo-motor.
EVO motor - aka blockhead, primærsiden på motoren gir oss svar; Sportster EVO motor (fire kammer) og høyst sannsynlig 1200 motor. Rimeligere enn en big-twin motor og populær i custom-bygg som denne. For øverig stivramme og custom olje og bensintank, så ikke mye igjen i fra donor-sykkelen.
 
EVO motor - aka blockhead, primærsiden på motoren gir oss svar; Sportster EVO motor (fire kammer) og høyst sannsynlig 1200 motor. Rimeligere enn en big-twin motor og populær i custom-bygg som denne. For øverig stivramme og custom olje og bensintank, så ikke mye igjen i fra donor-sykkelen.
Imponert over kunnskapsnivået her inne :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Grendel
Liten MC-oppdatering fra meg: Førerkortet er i boks! :mrgreen: Bestod oppkjøring i dag. Var veldig spent i forveien på hvordan det skulle gå i kjøregården, men det løste seg helt fint. Da gjenstår det bare å finne seg en motorsykkel!

Gratulerer.
Nå har du mange trivelige mil foran deg! Dette vil du aldri angre på.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Liten MC-oppdatering fra meg: Førerkortet er i boks! :mrgreen: Bestod oppkjøring i dag. Var veldig spent i forveien på hvordan det skulle gå i kjøregården, men det løste seg helt fint. Da gjenstår det bare å finne seg en motorsykkel!
Gratulerer!! Kjør pent, mye vått løv nå
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai