Motorsykler

Strålende. Hva slag eksos går du for? Zard?

Ja, endte opp med Zard jeg og:)

0D163967-A817-40A2-A590-907E94A96F5F.jpeg

Finnes det noen hobbymekanikere eller nevenyttige personer i mitt område her som kan hjelpe?

Jeg har brukket den ene bolten på demper bak (en annen sykkel enn den over her). Jeg har nå boret opp bolten for å sette inn en skruetrekker for å skru bolten ut. Jaggu brakk ikke den også.
Skruetrekkeren er i et hardere metall og viser seg vanskelig å bore i.

Jeg står igjen med 3 valg slik jeg ser det.
Prøve å bore opp med en diamant hullsag (koster typisk 500 spenn per stykk..), for deretter gjenge om hullet på nytt. Dette har jeg aldri gjort før..
Sveise en mutter fast til bolten og skru den ut på den måten. Jeg har ikke sveiseapparat og ikke peil på sveising overhode..
Få den fraktet til mekaniker, men med løs demper er jeg litt redd for å la den stå på en henger.

Er det noen som har tips, eller ennå bedre har lyst til å komme å hjelpe meg? Bor på Langhus i Follo
85D345B8-D3F5-44CC-8F91-C3C82EDEEC42.jpeg

Rookiespørsmål som sikker kan googles:

Vasking av sykkel - kan man bruke høytrykk i vanlig vaskehall, eller er det bøtte, svamp og vann som gjelder?

Rookiespørsmål som sikker kan googles:

Vasking av sykkel - kan man bruke høytrykk i vanlig vaskehall, eller er det bøtte, svamp og vann som gjelder?

Jeg har brukt begge deler.
Men jeg ville vært forsiktig med tanke på sprut omkring forgasser/luftfilter. Vær i alle fall nøye med å smøre/vaske kjedet ordentlig etter vask.

Høyttrykkspyler gir en rask og god vask. Men det kan fort bli litt sig og striper etter en slik vask. Som alternativ som ikke gir slike striper kan jeg anbefale:

Jeg demonstrert en artig vaskehandske på Yamaha-klubben (YCC) sitt sommertreff i fjor.
Denne var fra Enjo, og du brukte kun rent kaldt vann. Denne microfiber kluten/handsken virket faktisk så bra at jeg har kjøpt en. Virker også greit på biler. Blir ingen striper eller renner med gammel møkk. Det går derfor veldig raskt å vaske. Jeg bruker derfor begge deler.

Du kan lese mer om vaskehandsken her (Fra Yamaha-klubben sitt treff):
Fra treffet: https://joom.ag/KTgI/p26

Fra produsenten: https://enjo.no/

8

• Liker
  • Elsker
Reaksjoner: SantaMonica og kh93
Sesongen er godt i gang her(y):D Mangler foreløpig bare å få montert veltebøyler rundt motor, samt dekalskilt(må bare finne ut hvordan det skal dekoreres) på andre siden så nærmer vi oss noe;)
Vurderer også å dra ut db-killer, men er redd det blir litt voldsomt for naboer tidlig om morgenen….

250EF477-D93C-477F-96A6-D933FA3ABE2B.jpeg
54494B24-A23D-4B20-BBE1-C4F592821681.jpeg

Sesongen er godt i gang her(y):D Mangler foreløpig bare å få montert veltebøyler rundt motor, samt dekalskilt(må bare finne ut hvordan det skal dekoreres) på andre siden så nærmer vi oss noe;)
Vurderer også å dra ut db-killer, men er redd det blir litt voldsomt for naboer tidlig om morgenen….

Vis vedlegg 287756Vis vedlegg 287757
Forrige MC’en min hadde et Vance & Hines effektsett. Kult i starten, men ble litt for mange desibel etter hvert. Turte knapt starte den på morgenen:)

• Liker
Reaksjoner: Gunnersh