Motorlyd: Et døende nytelsesmiddel?

Har brukt noen timer på å bla igjennom hele denne tråden og det var mye deilig for øret og øyne!
Det virker derimot som det fortsatt er mye som ikke er nevnt. Jeg har vært så heldig å kjøre mye med god lyd opp igjennom årene, men det er fortsatt mye jeg ønsker å prøve/eie.

Her er par av mine favoritter som fortsatt ikke er huket av i listen min.

Jaguar F type R
Noen av de råeste lydene på en «vanlig» bil til rett over millionen. (Lillebroren med V6 er ikke så gal den heller.
)

Mercedes CLS 63 AMG
 
F-Type er på pallplass når det gjelder lyd, har siklet på en slik lenge :D

De begynner å bli greit priset spesielt i Tyskland. 2. håndsverdien på disse virker å ha vært på linje med Breitling eller hublot, men når det første tapet er tatt så er det mye bil for pengene! Hadde jeg bare hatt to parkeringsplasser.......
 
  • Liker
Reaksjoner: komodo og Consigliere
Alfa Romeo 2600 Sprint Competizione

Etter at filmklippet var kjørt foreslo YouTube følgende vidoer:
tt.png

* Gary Moore - Parisiene walkways
* Within Temptations - Shot in the dark

Ikke noen overraskelser etter vellyden fra Alfa'n, med andre ord...
God lyd ER god lyd!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: natu86 og komodo
Daimler SP250 "Dart".
2.5 liters V8 med hemisfæriske brennkammere. 140 hk, 210 N-m dreimoment.

Disse bilene ble brukt av blant annet trafikkavdelingen i British Metropolitan Police i London til bl.a å stanse café-racere og andre råkjørere på 60-tallet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Litt motorlyd, men mest humor.
Hvordan går det når en rallykjører kommer til kjøreskolen og leker amatør? (Etc)


8
 
  • Haha
Reaksjoner: natu86
En venninne var en gang med på en ganske genial reklame. Jeg tror jeg kan kjøre bil, men når jeg sitter på med Caroline skjønner jeg at det er noe som mangler...

 
  • Liker
Reaksjoner: bangiman og Grendel