Mot strømmen

Medlem
30. mars 2012
Innlegg
66
Sted
Bergen
Dum som jeg var solgte jeg tidligere i år min første Rolex, en 114060, som jeg selv kjøpte ny i 2015 fra Jørgensen i Tromsø. Den kjøpte jeg som gave til meg selv i anledning fullførte studier, og skulle være en keeper. Siden den gang har jeg vært innom andre produsenter, men ingen har gitt meg samme godfølelse som 114060 gjorde.

Heldigvis så jeg muligheten til å rettferdiggjøre for min bedre halvdel kjøp av enda en sprell ny Rolex-keeper, og anledningen er vårt bryllup som finner sted senere i år.
Nå gjenstår det bare å finne gave til henne, for kjip som hun er vil hun ikke ha klokke...

Jeg ville ikke ha ny 114060, for selv om det var mye jeg var begeistret over (kassen, sort skive og bezel, bærekomfort) var det også noe jeg følte manglet, som for eksempel dato. Jeg følte også at det ville være lettere å forsvare kjøpet hvis klokken hadde en ekstra komplikasjon utenom dato. Men den ekstra komplikasjonen måtte ikke gjøre klokken altfor "rotete".

Det måtte dermed bli GMT Master II. Og da kommer vi tilbake til innleggets overskrift, for jeg valgte ikke BLNR som de fleste andre i dag gjør. Jeg gikk for den "kjedelige" broren LN.
Ingen av disse er kjempeenkle å få tak i, har jeg funnet ut. Jeg tok kontakt med Jørgensen, Lervik, Saastad og Lian, og alle sa at det ville være vanskelig å få tak i disse før bryllupet finner sted om to og en halv måned. Bjerke i Bergen, derimot, hadde nettopp fått inn en ekstra LN, og den kunne jeg få kjøpe. Som sagt så gjort, og valget mellom de to var tatt.

Klokken er nydelig. Svart Rolex er i mine øyne aldri feil selv om det er en GMT, og jeg digger innslaget av grønt i 24h-viseren og i GMT-MASTER II.

Jeg håper jeg ikke har gjort et altfor horribelt valg med tanke på gjensalgsverdi, men denne skal jo uansett ikke ut igjen :)

Nok mas, her kommer enkle mobilbilder.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


image.jpeg
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    109,8 KB · Visninger: 0
Gratulerer med fin GMT og forestående bryllup!

Og din fremtidige kone skal selvfølgelig ha en klokke i morgengave - hun har bare ikke "sett lyset ennå" :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Helmor
Gratulerer med en flott GMT Master! Synes den helsorte med grønn tekst er en av de fineste.
 
  • Liker
Reaksjoner: Helmor
Gratulerer med lekkert valg! Jeg er sikker på du kommer til å bli mer fornøyd med denne:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Helmor