Morgenkåpe/badekåpe

Hei,

i forbindelse med at vi har bygget en vedfyrt badstue i hagen tenkte jeg å gå til innkjøp av noen morgenkåper/badkåper. Samboeren messer om noen fra Missoni Home, og de ser fine ut. Er det noen som vet om kvaliteten på disse forsvarer prisen? Tenkte kjøpe 4 stk og synes rundt 20k var i overkant, spesielt når jeg ikke kjenner til merket/kvaliteten. Nå finnes det kanskje tilbud som får ned prisen noe, men likevel.

Så spørsmålet er helt enkelt om disse er et godt kjøp eller om noen har tips til hvor jeg burde titte etter morgenkåper/badekåper av god kvalitet?

På forhånd takk.

missoni-home-buster-1.jpeg
 
Altså, jeg kjenner Missoni fra tidligere yrke, og kvaliteten kan knapt bestrides. Liker man de fargerike mønstrene og ikke blunker to ganger når man ser prisen, er det bare å kjøre på. Men badekåpe til 20k fra Missoni? Da skal du være glad i å gå med badekåpe.
 
Altså, jeg kjenner Missoni fra tidligere yrke, og kvaliteten kan knapt bestrides. Liker man de fargerike mønstrene og ikke blunker to ganger når man ser prisen, er det bare å kjøre på. Men badekåpe til 20k fra Missoni? Da skal du være glad i å gå med badekåpe.
Så bra. Takk for svar. Jeg har prøvd en (for liten) Missoni badekåpe på et hotell i Finland i sommer, og den var tung, tykk og deilig. Håper bare at de holder seg godt.

Merk at 20k er for 4 stk! Og det er kanskje en overdrivelse. Har sett de nå på noen nettbutikker til drøyt 3k/stk. Kjøper heller noen dyre av god kvalitet om de får leve lenge her i huset. Mistenker at vi kanskje bruker dem mer enn folk flest mtp badstuekulturen jeg har dratt med meg til Norge gjennom samboer. Men jeg liker jo ikke å søle med penger heller, derfor spør jeg kvaliteten og om tips til evt andre merker med tilsvarende kvalitet for mindre penger. Fargerike mønstre er dog ingen hindring - er gjerne litt påfugl på hjemmebane!
 
Nok en herlig tråd! Kanskje gjøre den om til «den store bade- og morgenkåpetråden, diskusjoner innspill og erfaringer»?

Uansett, ikke et innspill på trådeiers problem, men en morgenkåpeerfaring: min kammis fortalte han pleide å tørketromle morgenkåpene før kona (da nygift) våkna slik at hun kunne få en varm og myk morgen. Dette fortalte han aldri meg, men direkte til min kone. Hun (altså min kone) opphøyer han ennå, 15år etter denne historien, på en aura av romantikk, mens jeg ennå har hundre minuspoeng å hente inn. Burde ikke en kammis tipse meg før han cashet inn alle denne kreden? Uansett, nå har dere fått tipset. Lykke til:love:
 
Missoni har jevnlige vareprøvesalg i hoffsveien, kan jo følge med der?
Ellers er jeg fornøyd med min Georg Jensen, som har samme farge som, bilen og håret.
 
Kjøpte en morgenkåpe fra Bown of London i 2011 da jeg studerte i UK. Fortsatt like fin etter 12 års bruk!
 
  • Liker
Reaksjoner: mr.quick
Kjøpte en morgenkåpe fra Bown of London i 2011 da jeg studerte i UK. Fortsatt like fin etter 12 års bruk!
Kjekt tips, her var det mye fint. Har lett i enhver norsk butikk etter tynn og lekker kåpe til en kurant pris! Er ikke redd for å betale for kvalitet, men åpenbart er mye fra samme fabrikker med uforklarlige priser.