Morgengave

Medlem
16. des. 2011
Innlegg
2
Hei,

Jeg trenger litt hjelp...

Jeg har lyst til å kjøpe en klokke til min kommende mann i morgengave, og har egentlig sett meg ut Frederique Constant http://www.frederique-constant.com/en/collections/55/fc-303s6b6.html.

Min kunnskap om klokker og merker er ikke så god, men jeg har fått vite at man foreløpig får mye for pengene ved kjøp av FC klokke, og denne modellen er den fineste jeg har funnet i den stilen jeg ønsker å kjøpe.

Hos David Andersen ligger denne på ca 15000-16000 tror jeg.
Det er mer enn jeg har mulighet til å legge i klokken, (jeg skulle ønske jeg hadde mer for han fortjener jo egentlig det beste:).
Derfor lurer jeg på om det finnes noen seriøse nettsider som er trygge og hvor det er billigere? evt er det noe å hente hvis man får kjøpt klokken i sverige, danmark eller england? Er urmakere som har FC inne i Norge pliktet til å ta i mot en klokke av dette merke til reparasjon hvis noe ikke stemmer?
Evt har dere noen andre tips til klokker i andre merker i denne stilen.

Håper noen vil svar:)
 
Hei og velkommen:)
Det har tidligere vært andre som har spurt om lignende her og fått god hjelp. Jeg har ikke blitt supervenn med søkefunksjonen enda, men du, eller noen reddende engler finner nok disse trådene for deg:)

Urverket.no er en forhandler som selger de fleste merker til en rimeligere penge. Prisene er inkl. Mva.

Jeg tenker at det er viktig at du finner ut Hvaslags smak din mann har. Og gjerne drar å føler og ser på klokken i butikk før du handler. Om du har en venn med ca like håndledd er det jo helt topp å kunne se hvordan den ligger på armen.

Du vil nok få mange forslag her, og det er veldig mye fint i 10.000 kr klassen. Hamilton vil nok bli foreslått :)

Lykke til, og håper du også får smaken på klokker under jakten på den rette gaven!
 
Du bør gå innom Thune og be om å få se på en Longines Flagship også... Ligger vel rundt 10k, og er etter min mening en utrolig lekker klokke!

Lykke til med valget! ;)
 
Jeg ville blitt veldig glad for denne: http://www.tidssonen.no/anmeldelser/longines-legend-diver/

En klassiker, sporty og passer til dress/pent. Fra en tradisjonsrik produsent. Ikke så sykt ille pris heller ettersom jeg forsår. Kan man ønske mer?

Som morgengave er det kanskje ikke så kult å gi bort et brukt ur, men om det ikke er viktig ville jeg skaffet en uten dato (de som produseres i dag er kun med dato, kjekt å ha,men ikke tro mot originalversjonen, ref artikkel).
 
Oris har flere modeller rundt 10k. Hvis du har mulighet å stikke innom Tidemann i Akersgaten i Oslo kan du se noen. Du kan også se på urverket.no, som allerede er nevnt. Ellers har Longines flere flotte modeller under 10k. Sjekk Hydro Conquest eller Conquest.
Sørg for å kjøpe klokke med mekanisk urverk :D. Seriøst, kjøp hva du vil, men har han et snev av interesse for mekaniske ting vil et mekanisk urverk trolig føles ekstra flott. Han skal jo ha klokken lenge, og mekaniske ur har en levetid på i hvert fall 50 - 100 år hvis de behandles riktig, dvs får service hvert 5, 6, 7 år sånn ca, mens en quartz neppe vil overleve så lenge.
 
Tidemann har Fr.C. og du får det ikke rimeligere noe annet sted.
Bare stikk innom og spør.
Og hils din kommende mann og si at han har gjort et bra konevalg :D